Grup Feroviar Roman primeste avizul pentru a doua etapa a privatizarii companiei de cale ferata din Grecia
Companiile Grup Feroviar Român (GFR), SNCF (Franta) si RZD (Rusia) vor primi avizul pentru a participa la etapa a doua a privatizarii companiei feroviare de transport marfa si pasageri TRAIN OSE din Grecia, întrucât respecta conditiile, inclusiv cea privind capacitatea financiara, scrie presa elena.
Conducerea agentiei de privatizare din Grecia (TAIPED) se va reuni joi pentru a aproba lista companiilor care vor participa la privatizarea TRAIN OSE si la cea a companiei de mentenanta a materialului rulant ROSCO. Pentru ROSCO liciteaza operatorul de cale ferata RZD (Rusia), Alstom (Franta) si Siemens (Germania).
Atât în cazul TRAIN OSE, cât si în cel al ROSCO, toate companiile care au transmis scrisori de intentie în prima etapa a privatizarii vor primi acordul pentru a trece în faza a doua, cea a transmiterii de oferte angajante, întrucât îndeplinesc condtiile minime cerute, respectiv criteriile referitoare la capacitatea financiara si know-how, au declarat surse apropiate situatiei pentru cotidianul elen Kathimerini.
În ambele cazuri, statul vinde 100% din actiuni.
Autoritatile elene au anuntat la mijlocul lunii septembrie ca GFR, SNCF si RZD au depus scrisori de intentie pentru preluarea TRAIN OSE.
Oficialii eleni spera ca statul sa obtina în urma privatizarii companiei 200 de milioane de euro, potrivit Reuters.
Grupul de companii Grampet-GFR, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost desemnata în luna iulie câstigator al licitatiei pentru preluarea operatorului de stat de transport feroviar de marfa HZ Cargo din Croatia. GFR, nteresat si de preluarea companiei BDZ Bulgaria, opereaza pe piata din Ungaria si se extinde în Germania, Austria, Republica Moldova si Serbia.
În luna iunie, GFR a fost declarat câstigator în procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.
Preluarea pachetului de actiuni de catre GFR nu a putu fi finalizata pâna la termenul limita, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei. Marius Oncu, mediafax.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!