Alianta dintre PSA Peugeot Citroen si General Motors s-ar putea rupe
PSA Peugeot Citroen, al doilea producator auto din Europa dupa vânzari, ar putea rupe alianta cu grupul american General Motors, estimând ca nu va atinge tinta privind reducerile de cheltuieli, cu 1 miliard de dolari pâna în 2016.
Grupul francez analizeaza rezultatele aliantei pentru a decide daca va mai produce automobile în parteneriat cu GM, evaluând si „conditii relevante” din acordul de dezvoltare încheiat între cele doua companii, a anuntat miercuri Peugeot.
„Numai aceasta alianta îi mai putea salva; este începutul sfârsitului. Tintele convenite la încheierea protocolului de alianta au fost minime, iar acum Peugeot a ramas pe cont propriu. Pierde pe toate fronturile”, comenteaza pentru Bloomberg un analist financiar francez.
Protocolul dateaza de anul trecut si este unul dintre pilonii strategiei de redresare a Peugeot, care a încercat sa scada cheltuielile prin accesarea resurselor GM.
Impactul financiar al aliantei a fost însa mai slab decât anticipa conducerea companiei franceze, care are probleme financiare si trebuie sa-si gaseasca rapid noi parteneri.
Peugeot pregateste o majorare de capital de cel putin 3 miliarde euro, finantata de statul francez si de grupul chinez Dongfeng Motor, care vor prelua câte 20% din actiunile companiei, au declarat saptamâna trecuta surse apropiate situatiei, citate de Bloomberg.
„Ne concentram pe identificarea unor proiecte profitabile, pe termen lung, si apoi cautam solutii pentru a le finanta. Trebuie sa gândim pe termen lung, sa cautam prooiecte pe termen mediu sau lung pentru a asigura profitabilitatea grupului”, a declarat miercuri într-o conferinta cu analistii directorul financiar al Peugeot, Jean-Baptiste de Chatillon.
Afacerile Peugeot depind în mare masura de evolutia pietei europene, unde vânzarile de automobile au scazut aproape de minimul ultimilor 20 de ani.
Compania a vândut o parte din active pentru a obtine lichiditati, iar divizia bancara a grupului a primit garantii guvernamentale de 7 miliarde euro de la statul francez.
Actiunile Peugeot au crescut miercuri la Paris cu pâna la 3,7%, la 10,78 euro, si au avansat cu 95% de la începutul anului. Producatorul auto are o capitalizare de piata de 3,79 miliarde euro.
GM, care detine 7% din actiunile Peugeot, s-ar putea retrage din alianta cu grupul francez daca Dongfeng va deveni actionar, deoarece compania americana lucreaza în China în parteneriat cu o alta companie, SAIC Motor, a afirmat o alta sursa. Protocolul aliantei prevede ca GM o poate dizolva unilateral în cazul unei schimbari în actionariatul Peugeot.
„Alianta continua conform programului stabilit. Avem alte proiecte în curs de evaluare. Unele dintre acestea nu sunt fezabile economic, astfel ca renuntam la ele”, a declarat purtatorul de cuvânt al Peugeot, Jean-Baptiste Thomas, citat de Bloomberg.
Peugeot a anuntat recent ca intentioneaza sa transfere productia unui model catre o fabrica a GM din Spania. GM este prezent în Europa prin Opel si Vauxhall.
Opel va produce în Spania, încpând din 2016, un automobil produs în parteneriat cu Peugeot.
„Continuam implementarea proiectelor deja stabilite”, a declarat purtatorul de cuvânt al GM, Ulrich Weber, care a refuzat sa comenteze daca grupul american va reevalua tinta privind reducerea cheltuielilor, prin alianta cu Peugeot, cu 1 miliarde de dolari pâna în 2016.
Vânzarile Peugeot au scazut cu 3,7% în trimestrul al treilea, la 12,1 miliarde euro. Divizia producatoare de automobile a grupului a pierdut 510 milioane euro în prima jumatate a anului. Vlad Popescu, mediafax.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!