Cum se va schimba peisajul comertului modern din Romania, dupa rebrandingul magazinelor Real in Auchan?

 

Rebrandingul magazinelor Real în Auchan, în urma tranzactiei Metro Group-Auchan, va schimba radical peisajul comertului modern din România. O consecinta pentru bucuresteni ar putea fi ca nu vom mai avea hipermarketuri non stop de anul viitor.

AuchanDecizia Metro Group de a intra în România si cu divizia de hypermarketuri Real a însemnat pentru românii din marile orase, pe lânga mai multa concurenta pe acest segment de piata, si posibilitatea de a face cumparaturi non stop pe spatii de mii de mp. Astfel, din 2007, bucurestenii s-au obisnuit ca au acces la zeci de mii de produse, chiar si la miezul noptii, în magazinele Real Vitan -primul din Bucuresti si Real Cotroceni. „Costurile pentru mentinerea magazinului deschis 24 de ore din 24 nu sunt foarte mari. Pe timpul noptii, oricum se lucreaza la departamentul alimentar, astfel încât doar la case se va lucra o tura în plus”, declara în urma cu 6 ani, cu ocazia inaugurarii Real Vitan, directorul general al companiei germane, Tjeerd Jegen.

Auchan non-stop?

De anul viitor însa, brandul Real va mai exista doar în Oradea, Arad, Constanta si Suceava si niciunul dintre aceste magazine nu au program non stop. În ceea ce priveste Capitala, în mod cert pâna la finele anului unitatea din centrul comercial Afi Cotroceni Park achizitionata de grupului francez de la Metro Group va fi operata sub brandul Real, iar programul va fi non-stop. Cu magazinul Real din Vitan, care functioneaza acum non stop, lucrurile stau cu totul altfel. Acesta va fi în curând rebranduit, iar programul sau va fi cel obisnuit pentru un hipermarket Auchan (8:00-22:00) ” Conceptul Auchan presupune, în principiu, un serviciu limitat”, a declarat pentru ECONOMICA.NET Tiberiu Danetiu, director de marketing Auchan România, întrebat fiind despre programul magazinelor rebranduite. Acesta sustine însa ca nu s-a  luat o decizie certa în aceasta privinta si ca se va tine cont de reactia consumatorilor.

Graficul rebrandingului

” În 2013, dupa magazinul din Pallady vom mai transforma 6 magazine. Urmatoarele vor fi Brasov, Oradea si Real Vitan din Capitala. Daca totul merge bine, planul este ca în fiecare luna sa remodelam câte trei magazine, cu mentiunea ca în decembrie vom face o pauza” a declarat Patrick Espasa, directorul general al Auchan România la inaugurarea pentru presa a magazinului Auchan Pallady, prima unitate transformata de francezi.

Unde mai avem non stop?

Chiar daca de anul viitor niciun lant de hipermarketuri nu va mai avea magazine deschise non stop, lanturile de supermarket au început de ceva vreme sa „muste” agresiv din cota de piata a choscarilor al caror principal atu este programul non stop. Astfel, Mega Image, cel mai mare lant de supermarketuri din România , a ajuns deja la cel de-al doilea magazin cu program 24 de ore din 24. De curând, Mega Image Lizeanu s-a alaturat Mega Image Piata Muncii cu un program non stop, iar numarul acestor magazine ar putea creste daca rezultatele pentru cele doua unitati sunt pozitive.

De asemenea, Profi, lantul de supermarketuri operat de fondul de investitii Enterprise Investors, are cinci magazine non-stop, dintre care doua în Capitala (Pantelimon, bd Libertatii)  si cîte unul în Brasov, Ploiesti si  Timisoara. economica.net

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie