Astazi se va decide soarta CFR Marfa
Vânzarea a 51% din actiunile pe care le detine Ministerul Transporturile la CFR Marfa pare sa fie o sarcina mult prea grea pentru Guvernul Ponta.
Astazi se va decide soarta CFR Marfa. Compania poate sa îsi gaseasca un nou patron, în persoana lui Gruia Stoica, sau procedura de privatizare va fi reluata. Aceasta, deoarece Ministerul Transporturilor (MT) nu a gestionat cum ar fi trebuit întreaga procedura.
Practic, functionarii MT au modificat din mers regulile privatizarii, unele decizii favorizându-l pe Stoica. Acum, însa, au uitat sa coreleze termenul de plata din hotarârea de Guvern care sta la baza privatizarii CFR Marfa cu cel din contractul de vânzare. Asa se face ca astazi fie Gruia Stoica plateste restul de 170 de milioane de euro, fie privatizarea esueaza, potrivit ministrului de resort, Ramona Manescu. Aceasta a adaugat ca termenul de plata este precizat si în documentele care vor sta la baza unui nou acord cu FMI.
În plus, ministrul pune responsabilitatea unui eventual esec al privatizarii în seama secretarului de stat Cristian Ghibu, care s-a ocupat de procedura înca din vremea în care MT era condus de Relu Fenechiu. „Este datoria domnului Ghibu sa gestioneze acest proces de privatizare în favoarea statului român”, a declarat Manescu. Practic, Ghibu trebuie sa decida azi ce se va întâmpla cu CFR Marfa.
Are banii, dar nu plateste
Gruia Stoica spune ca are suma necesara, dar ca nu va face plata pâna când comisia de privatizare nu va dovedi ca si-a îndeplinit obligatiile. „Daca intri într-un supermarket, nu dai banii la intrare si abia apoi te duci la raft sa alegi marfa. Eu aveam obligatiile mele, pe care le-am îndeplinit, ei pe ale lor: sa obtina avizul bancilor pentru schimbarea actionariatului si sa faca conversia datoriilor în actiuni. Fara acordul creditorilor nu se poate face transferul”, a declarat Gruia Stoica pentru EvZ.
Omul de afaceri a cerut desecretizarea contractului, tocmai pentru a demonstra ca membrii comisiei nu si-au îndeplinit sarcinile asumate. Scoaterea la lumina a clauzelor poate demonstra contribuabililor daca acestea au fost stabilite sau nu cu respectarea legislatiei în vigoare.
Chiar daca plateste azi, Gruia Stoica poate intra efectiv în posesia CFR Marfa dupa ce tranzactia este avizata pozitiv de Consiliul Concurentei (CC). Aceasta, deoarece GFR va controla peste 70% din piata interna a transportului de marfuri prin preluarea CFR Marfa. CC se poate însa pronunta, conform legii, în termen de 5 luni de la primirea documentatiei complete, iar GFR a mai depus hârtii si saptamâna trecuta.
Ponta arunca pisica în curtea lui Basescu
MT a schimbat în repetate rânduri regulile privatizarii CFR Marfa. Ultima data, comisia de privatizare a alcatuit un proiect de lege prin care devansa termenul de plata pâna pe 20 decembrie. Presedintele Traian Basescu le-a atras atentia guvernantilor sa nu se mai „joace” cu privatizarea CFR Marfa, deoarece DNA ar putea sa se autosesizeze daca legea nu este respectata. Ca raspuns la declaratia sefului statului, Victor Ponta a afirmat ca acesta este vinovat de declansarea scandalui. „Dupa ce presedintele a dat ordin sa fie toti luati de DNA, functionarii, pe buna dreptate, sunt foarte tematori”, a spus prim-ministrul Ponta. Administratia prezidentiala a reactionat imediat, aratând ca doar cei care încalca legea au motive sa se teama de DNA. Simona Tapalaga, evz.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!