Program non-stop la unele sucursale ale supermarketurilor Carrefour, Real, Mega Image si Profi

 

Carrefour, Real, Mega Image si Profi au cel putin un magazin cu program non-stop.

supermarketLanturile straine de magazine precum Mega Image si Profi îsi transforma unele unitati în magazine non-stop si închid astfel ultima portita de crestere pentru comerciantii locali. Proprietarii magazinelor de la coltul blocului si ai chioscurilor se plângeau înca de acum un an ca grupurile internationale, care au acoperit cu circa 300 de unitati piata Bucurestiului si a localitatilor limitrofe, i-au lasat fara clienti, singura lor salvare fiind programul de noapte. Acum însa lanturile straine de supermarketuri ataca si acest segment.

„În prezent avem mai multe magazine cu program extins pâna la 11-12 noaptea, iar de putin timp am început sa testam programul non-stop în doua unitati, Mega Image Piata Muncii si Mega Image Lizeanu. În functie de rezultatele acestui test si de specificul zonei vom analiza oportunitatea extinderii programului non-stop în mai multe magazine“, spune Mihaela Blaj, communication coordinator în cadrul grupului belgian Mega Image, prezent pe piata locala cu trei formate de magazine, supermarketurile cu acelasi nume, magazinele de proximitate Shop&Go si magazinul de produse congelate AB Cool Food.

În zona Lizeanu din Capitala Mega Image se bate doar cu magazinele de cartier în contextul în care niciun alt competitor nu s-a asezat în apropiere. Mai mult, pe întreg bulevardul Stefan cel Mare Mega Image este singurul jucator strain prezent. Situatia este similara si în Piata Muncii, unde în afara de alte magazine Mega Image mai exista doar un magazin de proximitate deschis de Carrefour împreuna cu un partener local.

Modelul magazinelor non-stop nu este singular, Profi, lantul de supermarketuri controlat de fondul de investitii Enterprise Investors, are cinci magazine non-stop printre care si unitatea din Bulevardul Libertatii. De altfel, compania a testat acest format si în magazinul de la intersectia bulevardului Dacia cu Calea Mosilor, însa a renuntat dupa o perioada.

Primii care au testat ideea de magazin non-stop au fost germanii de la Real, cu hipermarketul din mallul AFI Palace Cotroceni. Au urmat apoi francezii de la Carrefour cu magazinul de la Unirea. Hipermarketurile, care au suprafete de pâna la 10.000 mp si un portofoliu de pâna la 60.000 de produse, nu sunt însa concurentii directi ai magazinelor traditionale deoarece de multe ori clientii de noapte merg la magazinele de la coltul blocului sau la chioscuri doar pentru a cumpara un pachet de tigari, un suc sau o pâine si nu pentru a-si face cumparaturile saptamânale. Astfel, pe acest segment de clienti lupta se da cu supermarketurile.

Modelul magazinelor non-stop în rândul retailerilor straini nu este des întâlnit în Europa, mai ales ca în tarile occidentale unele magazine sunt închise dupa ora 18 si la fel si pe perioada weekendului.  Cristina Rosca, zf.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie