Procedura de notificare a structurilor Arhivelor Nationale
In Monitorul Oficial nr. 619 din 4 octombrie 2013 a fost publicat Ordinul nr. 137/2013 al ministrului Afacerilor Interne pentru aprobarea Normelor metodologice privind aplicarea unor dispozitii ale Legii Arhivelor Nationale nr. 16/1996.
In cadrul Normelor Metodologice privind aplicarea unor dispozitii ale Legii Arhivelor Nationale nr. 16/1996 se arata:
Dispozitii generale
Prezentele norme metodologice reglementeaza aplicarea unor prevederi ale Legii Arhivelor Nationale nr. 16/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
- procedura de notificare prevazuta la art. 18 alin. (5) din Lege si continutul acesteia;
- datele care se introduc in Registrul operatorilor economici prestatori de servicii arhivistice prevazut la art. 18 indice 7 din Lege si conditiile privind gestionarea acestuia;
- procedura de eliberare, reinnoire, suspendare si retragere a autorizatiei de functionare a operatorilor economici prestatori de servicii arhivistice, conform prevederilor art. 181– art. 184din Lege.
Procedura de notificare si continutul acesteia
Notificarea structurilor Arhivelor Nationale se realizeaza de catre:
- lichidator, in situatia declararii falimentului unui creator/detinator de arhiva;
- lichidator, persoana fizica sau persoana juridica (inclusiv casa teritoriala de pensii), in situatia predarii arhivei catre un operator economic autorizat, in termen de 15 zile de la incheierea contractelor;
- operatorul economic autorizat, in termen de 15 zile de la incheierea contractului prin care preia arhiva;
- persoana fizica/persoana juridica care are in pastrare sau custodie arhivele creatorilor de arhiva desfiintati, in situatia predarii arhivei catre persoane fizice ori persoane juridice, altele decat operatorii economici autorizati.
Lichidatorul are obligatia ca, in termen in termen de 30 de zile de la declararea falimentului unui creator/detinator de arhiva, sa depuna la structura Arhivelor Nationale pe raza careia isi are sediul social creatorul/detinatorul de arhiva o notificare intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 1, insotita de o copie a sentintei/incheierii de declarare a falimentului.
In cazul in care creatorul/detinatorul de arhiva aflat in faliment are puncte de lucru cu personalitate juridica si in alte judete, lichidatorul are obligatia sa notifice si structurile Arhivelor Nationale din acele judete.
In termen de 5 zile de la primirea notificarii, lichidatorul este anuntat de catre structura Arhivelor Nationale despre posibilitatea efectuarii, in urmatoarele 15 zile, a unui control referitor la starea arhivei.
Lichidatorul are obligatia sa permita accesul reprezentantilor Arhivelor Nationale in toate spatiile in care se afla spre pastrare arhiva creatorului/detinatorului de arhiva aflat in faliment.
In urma controlului, reprezentantii structurilor Arhivelor Nationale incheie un proces-verbal de control in care prezinta situatia arhivei creatorului/detinatorului de arhiva aflat in faliment, stabilind masuri si termene de realizare, in vederea prelucrarii si predarii documentelor ce fac parte din Fondul Arhivistic National si in scopul pregatirii documentelor ce urmeaza a fi predate unui operator economic autorizat.
Masurile si termenele de realizare prevazute in procesul-verbal de control se aduc la cunostinta lichidatorului, pe baza de semnatura.
In cazul in care lichidatorul refuza semnarea procesului-verbal de control, structura Arhivelor Nationale intocmeste, in termen de doua zile, o nota de constatare cu concluziile rezultate in urma controlului. Nota se transmite lichidatorului prin posta, cu confirmare de primire. Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa din Romania si judecatorul-sindic vor fi informati in legatura cu aceasta situatie.
In situatia in care arhiva unui creator/detinator de arhiva aflat in faliment se preda Autoritatii pentru Administrarea Activelor Statului, lichidatorul este obligat sa transmita structurii Arhivelor Nationale pe raza careia creatorul/detinatorul de arhiva a avut sediul social si, dupa caz, a avut puncte de lucru cu personalitate juridica o notificare in care sa precizeze denumirea fondului predat, cantitatea, anii extremi si inventarele documentelor. Georgiana Matache, infolegal.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!