Din 1 octombrie, clientii bancilor nemultumiti, se pot adresa unui mediator bancar
De la 1 octombrie, potrivit noului Cod Civil, clientii bancilor nemultumiti de eventuale clauze contractuale pe care le considera abuzive se pot adresa unui mediator specializat în domeniu. Daca banca refuza sa dea curs solicitarii de rezolvare a litigiului prin mediere sau refuza sa anuleze clauza considerata de client ca fiind abuziva, acesta se poate adresa Autoritatii pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Daca ANPC considera ca plângerea este întemeiata, banca poate fi data în judecata, iar daca procesul este câstigat de client, toate contractele similare cu banca vor fi modificate.
Dupa ce ani de zile s-a încercat crearea unei institutii care sa încerce solutionarea conflictelor între banci si clientii lor, initiativa din 2006 a Asociatiei Române a Bancilor de înfiintare a mediatorului bancar a esuat în 2010, an în care s-a constituit Uniunea Mediatorilor Bancari (UMB). Fondatorii UMB, între care subsemnatul a avut functia de vicepresedinte, sunt mediatori autorizati conform Legii nr. 192/2006, au identificat aceasta necesitate si au pus bazele unei asociatii profesionale de profil, ai carei membri sunt specializati în domeniu financiar-bancar, al leasing-ului si asigurarilor.
Membrii Uniunii Mediatorilor Bancari, constituiti în diverse forme de exercitare a profesiei prevazute de lege la nivelul judetelor si principalelor municipii si orase, vor presta serviciile de mediere necesare, în conditii deosebite de calitate, celeritate, neutralitate, impartialitate, confidentialitate. Mediator, Asofronie Constantin
Citeste mai departe pe mediereagalati.wordpress.com
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!