CNADNR: Din 1 octombrie, circulatia pe Podul Agigea va fi interzisa, pentru vehiculele de peste 3,5 tone
Circulatia rutiera va fi închisa pentru autovehiculele cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone pe podul de la Agigea, începând de marti, 1 octombrie, potrivit unui comunicat al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din România (CNADNR).
Traficul se va desfasura pe doua variante de ocolire.
Pentru relatia Bucuresti – Port Constanta Sud – Agigea – Negru Voda – Mangalia si retur, traseul de ocolire va fi: A2 (Bucuresti – Constanta – Nod rutier Medgidia) – DJ 381 (Nod rutier Medgidia – Ciocârlia de Sus) – DN 3 (Ciocârlia de Sus – Cobadin) – DJ 391 (Cobadin – Mereni – Topraisar) – DN 38 (Topraisar – Agigea) – DN 39 (Agigea – Mangalia) si retur.
Pentru relatia Hârsova (DN 2A) – Tulcea (DN 22) – Port Constanta Sud – Agigea – Negru Voda – Mangalia si retur, traseul de ocolire va fi: A4 (nod rutier Ovidiu – Nod rutier A4 cu A2) – A2 (nod rutier A4 cu A2 – Nod rutier Medgidia) – DJ 381 (Nod rutier Medgidia – Ciocârlia de Sus) – DN 3 (Ciocârlia de Sus – Cobadin) – DJ 391 (Cobadin – Mereni – Topraisar) – DN 38 (Topraisar – Agigea) – DN 39 (Agigea – Mangalia) si retur.
În aceasta perioada va fi permisa, pe pod, circulatia autovehiculelor cu regim de circulatie prioritara, atunci când se deplaseaza în actiuni de interventie sau în misiuni care au caracter de urgenta.
‘Mentionam faptul ca instituirea restrictiilor de circulatie, respectiv închiderea circulatiei, este determinata de lucrarile de reabilitare a podului de la Agigea, peste Canalul Dunare Marea Neagra, situat pe DN 39 la km 8+988, respectiv lucrari de înlocuire a hobanelor existente. Conducatorii auto sunt rugati sa respecte restrictia de circulatie instituita si semnalizarea rutiera temporara’, se mai arata în comunicatul CNADNR.
Premierul Victor Ponta a anuntat vineri, la Constanta, solutiile gasite referitor la traficul din zona Agigea, în conditiile în care podul rutier ce traverseaza Canalul Dunare – Marea Neagra ar trebui închis pentru reparatii capitale din cauza starii avansate de degradare în care se afla.
El a spus ca se vor face demersurile necesare pentru finalizarea pâna în mai 2014 a unui nou pod aflat în constructie, pâna atunci traficul pe vechiul pod de la Agigea fiind restrictionat începând cu 1 octombrie 2013.
„În primul rând, din cadrul institutiilor publice, plus administratia Portului Constanta, se va efectua o monitorizare exacta si se pun la dispozitie toate resursele pentru ca podul în constructie de la Poarta 10 sa fie finalizat pâna în mai 2014, pod care va putea suplini închiderea celui actual. (…) O a doua decizie, de la 1 octombrie în mod clar, cu toate consecintele economice, trebuie restrictionat traficul pe podul actual de la Agigea la maxim 3,5 tone. Asta înseamna ca trec doar masinile mici, microbuzele de scoala. Toate celelalte mijloace de transport, camioane, autobuze, inclusiv transportul în comun este închis pe podul actual si pastram deschis traficul sub 3,5 tone cu monitorizare 24 de ore din 24 de ore, legat de degradarea care din pacate s-a accelerat la structura de rezistenta”, a spus Victor Ponta.
O alta masura ce va fi aplicata de la începutul lunii viitoare este marirea capacitatii de transport feroviar pentru persoanele care fac naveta între Mangalia si municipiul Constanta. De asemenea, va fi adus un bac de la Galati pentru transportarea TIR-urilor de pe o parte pe cealalta a canalului, astfel încât aceste autovehicule sa nu ocoleasca peste o suta de kilometri pentru a ajunge în port.
Referitor la transportul autovehiculelor de mare tonaj, premierul Victor Ponta a afirmat ca s-a decis suspendarea taxei percepute de Consiliul Judetean pentru deplasarea pe drumurile judetene.
Victor Ponta a precizat ca, daca la un moment dat va aparea „o situatie de pericol iminent”, cei de la CNADNR au mandat „clar” de la el pentru oprirea totala a traficului, urmând sa înceapa lucrarile de reparare a podului.(AS – autor: Florentina Cioaca, editor: Andreea Marinescu), agerpres.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!