Comunicarea si tehnicile de mediere
Multi se intreaba ce fac mediatorii in birourile lor pentru a media un conflict? Cum pot reusi ei sa faca partile sa se inteleaga cand acestea vin denigrandu-se reciproc? Cum fac partile sa gaseasca solutia finala, sau macar sa discute anumite solutii atat timp cat mediatorul nu are studii juridice, nu intelege juridic problema?
Lucrurile, pe cat sunt de simple, pe atat sunt si de complexe.
A media inseamna a explora un conflict in adancimea lui umana. A discuta despre conflict cu partile despre cum, cand, ce, de ce, cine, in ce fel, in ce conditii, reprezinta o incursiune in conflict atat pe orizontala cat si pe verticala (pe plan obiectiv si pe plan subiectiv) atat cat considera mediatorul necesar pentru scopul medierii – gasirea si explorarea de solutii pentru negocierea finala a uneia dintre ele.
Pentru derularea medierii partile trebuie sa vrea expres acest lucru, si trebuie sa se angajeze in proces. Medierea le ofera cadrul si procedura, discutiile si punctele de vedere le apartin intrutoul, insa sunt dirijate de mediator .
Medierea fiind o metoda de analiza a conflictului in toate aspectele sale, ne intrebam firesc ce tehnici de analiza a conflictului si ce tehnici de explorare a solutiilor foloseste mediatorul? Amintim faptul ca fiecare mediator aplica tehnicile pe care le gaseste potrivite la conflictul dat. Strategia de mediere imbina tehnicile si pasii din mediere.
Pe langa arhicunoscutele tehnici de mediere – ascultarea activa, recadrarea, reformularea, rezumatul, intrebarile, in practica uneori unele tehnici secundare de mediere isi au o valoare si un rol deosebit. Rolul deosebit este in functie de persoana cu care mediatorul se afla in discutie, de natura conflictului, de stadiu discutiilor, de momentele cheie din dialogul procesului de mediere. Mediator, Dorin Ilie
Citeste mai departe pe blog.mediatoru.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!