Schema de minimis privind finantarea nerambursabila acordata IMM-urilor va fi schimbata. Beneficiarul trebuie sa vina cu o contributie de 10%

 

Schema de minimis privind finantarea nerambursabila acordata IMM-urilor va fi schimbata, un proiect in acest sens urmand a fi lansat, in curand, in dezbatere publica, a declarat, astazi, Cosmin Trif, consilierul ministrului delegat pentru IMM-uri, la o conferinta de specialitate. Printre principalele noutati se numara introducerea unei contributii a beneficiarului de 10% si reducerea ajutorului de minimis de la 200.000 euro la 100.000 euro, a adaugat sursa citata.

imm-uriGuvernantii vor lansa, in curand, in dezbatere publica un proiect prin care vor modifica cadrul legal care reglementeaza schema de minimis prin care IMM-urile pot obtine finantare nerambursabila de la stat pentru proiectele lor de investii, a precizat, astazi, Cosmin Trif, consilierul ministrului delegat pentru IMM-uri, la o conferinta de specialitate.

Acesta a oferit cateva detalii despre continutul proiectului, care aduce modificari substantiale la schema de minimis.

Astfel, una din principalele noutati este aceea ca alocatia financiara acordata IMM-urilor prin schema de minimis nu va mai fi in totalitate nerambursabila, iar firmele vor trebui sa vina cu bani de acasa.

“Beneficiarii vor trebui sa vina cu o contributie de 10%”, a specificat Cosmin Trif.

Potrivit legislatiei in vigoare, ajutoarele de minimis se acorda sub forma de sume nerambursabile in procent de 100%, insa daca noile dispozitii vor intra in vigoare, atunci acestea se vor acorda doar in procent de 90%, iar restul de 10% va reprezenta aportul firmei.

De asemenea, Cosmin Trif a mai spus ca ajutoarele acordate IMM-urilor nu vor mai fi in valoare de 200.000 euro, ci de 100.000 euro, insa bugetul total alocat programului va ramane neschimbat, acesta fiind de 500 milioane lei, echivalentul a aproximativ 125 milioane euro.

In acelasi timp, inscrierea in cadrul schemei de minimis se va realiza tot online, insa procedura va fi deschisa timp de 10 zile, a adaugat sursa citata.

In ceea ce priveste departajarea, aceasta se va face in functie de un anumit punctaj, cel minim fiind de 60 de puncte din 100 si vor fi luate in considerare urmatoarele criterii:

  • domeniul de activitate al IMM
  • categoria IMM
  • mediul urban/rural
  • numarul de locuri de munca nou create.

Cosmin Trif nu a oferit insa mai multe detalii despre cum vor fi acordate punctajele in functie de aceste criterii. Totusi, a afirmat ca domeniile de activitate pentru care vor fi acordate punctaje mai mari vor fi cel al productiei, al serviciilor, al cercetarii si al sanatatii.

Oficialul a mai precizat ca nu se va mai merge pe principiul primiul venit, primul servit.

“Daca in urma evaluarii primii zece inscrisi nu sunt eligibili, atunci vor fi luati urmatorii din lista”, a spus acesta.

In plus, firmele care sunt declarate eligibile nu vor mai trimite documentatia necesara pentru obtinerea ajutorului de minims la registratura Ministerului Finantelor, ci la oficiile pentru IMM, care se vor ocupa de verificarea actelor in termen de 60 de zile, a adaugat sursa citata.

Prima sesiune de minimis, un fiasco

Prima sesiune de inregistrare on-line a cererilor de finantare in cadrul schemei de minimis, de la finele lunii august, s-a inchis la numai cinci minute de la lansare. Depunerea proiectelor a durat numai cinci minute, pentru ca in acest interval de timp s-a epuizat bugetul total de 500 de milioane de lei, alocat schemei, a precizat, la acea data, Ministerul Finantelor.

IMM-urile care au incercat sa depuna atunci cereri de finantare pentru a obtine ajutoarele de minimis de la stat si consultantii din domeniu au fost nemultumiti de modul in care a decurs inregistrarea on-line si au spus ca aplicatia nu a functionat corespunzator.

In cele din urma, MFP a anulat prima sesiune de minimis, in baza Ordinului ministrului Finantelor nr. 1485/2013, care nu a fost inca publicat in Monitorul Oficial.

Potrivit actului normativ emis la inceputul lunii septembrie, procedura de inregistrare on-line a cererilor de acord pentru finantare in cadrul schemei de minimis si lista cu firmele admise in program au fost anulate.

De asemenea, vor fi returnate IMM-urilor cererile de acord pentru finantare, insotite de documentele justificative, depuse/transmise la Registratura generala a MFP, prin posta cu confirmare de primire.

MFP a mai explicat, la acea data, ca motivul pentru care a fost anulata prima sesiune de minimis il reprezinta disfunctionalitatile aparute in derularea procedurii de inregistrare on-line pe pagina web a ministerului, care au condus la imposibilitatea accesului egal al tuturor intreprinderilor interesate de ajutorul de stat.

Astfel, din primele investigatii a rezultat faptul ca resursele IT alocate schemei de minimis au fost insuficiente, in urma anticiparii gresite a numarului mare de firme care sunt interesate si au aparut blocaje si mesaje de eroare in accesarea paginii de internet dedicate schemei de minimis. Elena Voinea, avocatnet.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie