Piata auto ramane pe minus anul acesta
Piata auto a crescut in august pentru a doua luna consecutiv anul acesta, insa avansul din ultimele doua luni nu a fost suficient pentru a compensa scaderea din primele sase luni, potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
„Si in luna august inregistram o crestere fata de luna similara a lui 2012, fapt ce face ca dupa plusul inregistrat si in iulie, sa consemnam in aceste doua luni o crestere medie de 3,5% fata de iulie-august 2012, din care la autoturisme de 15,2%”, au spus reprezentantii APIA.
Cu toate acestea, pe totalul celor 8 luni din 2013, piata a inregistrat o scadere generala de 13,2%, din care la autoturisme, de 11,4%.
Si pe plan european observam o evolutie negativa (desi asteptarile analistilor erau favorabile unei reveniri a pietei in al doilea semestru din 2013), principalele tari inregistrand pe ansamblul celor 8 luni de pana acum scaderi importante (Franta -9,8%, Italia -9,2%, Germania -6,6%).
In continuare, vanzarile pe piata din Romania sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (74% din totalul la 8 luni). In ceea ce priveste situatia pe luna august, raportul este si de aceasta data favorabil achizitiilor realizate de catre persoanele juridice care reprezinta 65% din total (in crestere fata de luna iulie, cand ponderea acestora a fost de “doar” 53%).
Oricum, pe fondul demararii Programului “Rabla” situatia s-a mai echilibrat fata de primele luni ale anului, cand acest raport era net in favoarea persoanelor juridice (peste 80% )
Productia nationala. La un volum total de 275.313 unitati fabricate in 8 luni, se inregistreaza o crestere de 36% fata de anul 2012, cifra datorata in exclusivitate productiei de autoturisme care inregistreaza o crestere de 44% (volum total 275.299 unitati). In cifre absolute, fata de aceeasi perioda din 2012, au fost fabricate in 2013 cu 72.839 mai multe autovehicule. Volumele cele mai mari le-au inregistrat Dacia Sandero (76.734 unitati, volum aproape dublu fata de 2012), urmata de Dacia Duster (76.384 unitati), Dacia Logan (65.418 unitati) si Ford B-MAX (53.945 unitati).
Exportul. La volum de 237.382 unitati exportate in 8 luni, inregistram si la acest capitol o crestere semnificativa de 20,1% comparativ cu aceeasi perioada din anul trecut. Cresterea se datoreaza in exclusivitate autoturismelor, care inregistreaza +26,5%.
Cel mai exportat model in cele 8 luni de pana acum a fost Dacia Duster (77.384 unitati), urmat de Sandero (77.952 unitati) si Ford B-MAX (53.812 unitati). Ar mai fi de remarcat faptul ca peste 86% din productia nationala a fost exportata, astfel ca industria auto ajunge sa contribuie in mod semnificativ la reducerea deficitului comercial al Romaniei, dupa cum a fost mentionat si in statisticile oficiale (INS).
Vanzarile. Cu un volum total de 6.339 unitati vandute in luna august, si unul total la 8 luni de 49.325 unitati (din care 41.493 autoturisme), consemnam fata de 2012 o scadere totala de 13,2%, scadere la care autoturismele “contribuie” cu -11,4%.
La autoturisme, top-ul pe marci la 8 luni din 2013 este practic acelasi cu cel din 2012, doar volumele fiind diferite, astfel: pe primul loc Dacia, cu 13.297 unitati vandute (32,1% din total), urmata de Volkswagen (4.761 unitati / 11,5%), Skoda (3.174 unitati / 7,6%), Renault (2.436 unitati / 5,9%), Ford (2.295 unitati / 5,5%), si Hyundai (1.791 unitati / 4,3%). Pe modele, situatia ramane neschimbata fata de luna trecuta, Dacia Logan fiind pe primul loc, urmat de Duster, Sandero, Volkswagen Golf si Skoda Octavia.
Citeste articolul integral pe dailybusiness.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!