Buget de sase la suta din PIB pentru educatie – cerinta elevilor si studentilor fata de Guvern
Consiliul National al Elevilor (CNE) si Alianta Nationala a Organizatiilor Studentesti din România (ANOSR) cer Guvernului, la deschiderea anului scolar, alocarea unui buget de sase la suta din PIB pentru educatie, apreciind ca subfinantarea sistemului afecteaza prezentul si viitorul societatii.
Alianta Nationala a Organizatiilor Studentesti din România (ANOSR) si Consiliul National al Elevilor (CNE) îsi exprima îngrijorarea ca, desi elevii s-au întors la scoala cu speranta ca vor avea cadre didactice bine pregatite, sali de clasa echipate cu aparatura moderna si sprijin din partea statului pentru cei cu probleme financiare, asteptarile lor nu vor putea fi atinse nici în acest an, din cauza bugetului mic alocat pentru educatie.
„Consiliul National al Elevilor solicita Guvernului acordarea a sase la suta din PIB pentru educatie. În prezent, sistemul educational preuniversitar necesita o crestere a finantarii pentru a fi posibila revizuirea programei scolare, dotarea tehnica a unitatilor de învatamânt, formarea tinerilor pentru piata muncii si asigurarea unor conditii si servicii sociale favorabile, precum burse, alocatii scolare si programe de consiliere si orientare în cariera”, se arata într-un comunicat semnat de cele doua organizatii.
În opinia elevilor si studentilor, printre prioritatile de finantare si evaluare ale sistemului se afla si scolile tehnologice, care nu dispun de infrastructura necesara pregatirii elevilor pentru piata muncii si care, de cele mai multe ori, nu ofera absolvenitilor cadrul necesar pentru intrarea în câmpul muncii. În învatamântul tehnologic, din cauza schimbarilor frecvente a modulelor si a programei scolare, elevii si profesorii sunt bulversati si demotivati, sustin reprezentantii elevilor, care doresc ca aceasta filiera sa se axeze pe o formarea de competente vizibila ulterior pe piata muncii.
„Subfinantarea sistemului educational afecteaza prezentul si viitorul societatii românesti. Consecintele sunt grave si multiple, atât în ceea ce priveste dezvoltarea personala si profesionala a elevilor, cât si oportunitatile pe care acestia le vor avea în viitor. Educatia este considerata ca fiind o prioritate nationala, însa nu a fost tratata corespunzator. Trebuie sa ne conformam normelor europene, iar cresterea finantarii pentru educatie reprezinta calea spre dezvoltarea unui sistem adaptat nevoilor socio-economice actuale” sustine presedintele CNE, Iulia-Flavia Miron.
La rândul sau, presedintele ANOSR, Mihai Dragos, este de parere ca problemele legate de slaba finantare a educatiei nu afecteaza doar studentii si universitatile, ci si elevii si profesorii din licee, gimnazii, scoli primare sau gradinite, care resimt îndeaproape efectele unui buget insuficient.
„O pregatire slaba a elevilor le aduce acestora dificultati în adaptarea la cerintele universitatilor, lucru ce a dus la situatia în care foarte multi studenti abandoneaza înca din primul an de studiu, asta fara sa mai tinem cont de numarul mare de elevi care nici macar nu au sansa înscrierii la facultate din cauza parasirii scolii cu mult înainte de absolvire. Constatam cu dezamagire ca actuala generatie de elevi este condamnata la înca un an de sacrificiu datorat dezinteresului guvernantilor fata de investitia în educatie, lucru care pune sub semnul întrebarii responsabilitatea cu care guvernantii trateaza viitorul tinerei generatii si implicit, viitorul României”, a declarat Mihai Dragos, citat în comunicat. Aurelia Alexa, mediafax.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!