Lucrarile la soseaua Transalpina nu au fost finalizate. CNADNR va rezilia contractul cu Romstrade
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România va rezilia contractul cu firma Romstrade, care nu a încheiat anul acesta lucrarile la soseaua Transalpina, a declarat, duminica, pentru corespondentul MEDIAFAX, directorul general al CNADNR Narcis Neaga.
Seful CNADNR a vizitat, sâmbata si duminica, trei santiere la drumuri aflate în lucru în judetul Gorj, unul dintre acestea fiind cel de la Transalpina.
Neaga afirma ca a putut constata la fata locului neîndeplinirea obligatiilor contractuale pe care firma Romstrade le avea pentru a finaliza anul acesta lucrarile de construire a soselei Transalpina, cea mai înalta sosea din tara, care porneste din judetul Gorj, din localitatea Bumbesti Pitic, trece prin judetele Hunedoara, Vâlcea si Sibiu, si ajunge pâna la Sebes, în Alba.
„Sunt doua motive pentru care vom trece la rezilierea contractului cu cei de la Romstrade. Primul ar fi acela ca nu si-au îndeplinit obligatiile contractuale pe care le aveau, iar cel de-al doilea este dat de faptul ca firma a intrat în faliment”, afirma Neaga.
Seful CNADNR doreste ca în perioada sezonului rece compania pe care o conduce sa reuseasca sa desemneze un nou constructor care sa execute restul lucrarilor la Transalpina în cursul urmatorului sezon cald.
„Soseaua si zona prin care trece Transalpina sunt de o frumusete rara si e pacat sa nu ducem lucrurile la bun sfârsit. Vom face o evaluare a lucrarilor care mai sunt de efectuat si vom încerca sa gasim o sursa de finantare pentru acestea astfel încât la primavara, când va fi din nou vreme frumoasa, sa avem si constructor nou si banii pentru a finaliza acest proiect”, a mentionat Narcis Neaga.
Seful CNADNR a vizitat, în cursul zilei de sâmbata, si portiunea de drum de pe DN 66 dintre Rovinari si Bumbesti Jiu, la care lucrarile de modernizare au început în 2005 si nu au fost executate pâna acum nici în proportie de 10%.
Neaga afirma ca situatia pe care a întâlnit-o pe teren este atât de proasta încât intentioneaza sa vina pe acest santier din zece în zece zile pentru a-i urmari pe constructori.
„Pentru aceasta lucrare sunt bani, dar nu misca nimeni nimic. Nici macar acum, când stiau ca voi fi eu în zona, nu am vazut muncitori la lucru. Voi monitoriza foarte atent lucrarile. Voi veni din zece în zece zile pentru a vedea eu cum evolueaza lucrarile pentru ca am vazut ca acest contract este tratat prost de catre constructor”, afirma directorul general al CNADNR.
Narcis Neaga afirma ca i-a invitat pentru marti la Bucuresti pe reprezentantii firmei implicate în modernizarea sectorului de drum amintit, precum si pe proiectantul si pe consultantul care ar trebui sa se ocupe de bunul mers al lucrurilor.
„Putem sa ajungem la o reziliere a contractului, dar am pierde apoi iarasi timp pentru a desemna o alta firma, asa cum s-a mai întâmplat în trecut. Proiectantul, care e acelasi din 2005 încoace, îmi spunea ca sunt probleme la proiect, de parca eu l-as fi realizat, nu el. Dupa discutiile de marti sper sa facem în asa fel încât sa se treaca efectiv la munca pentru ca, altfel, vine iarasi iarna si din nou nu se mai face nimic pâna la primavara”, afirma Neaga.
Directorul general al CNADNR a vizitat, tot sâmbata, si santierul deschis pe Defileul Jiului pentru modernizarea drumului national 66 dintre Bumbesti Jiu si Petrosani, pe sectorul respectiv lucrarile fiind în grafic.
„Culmea este ca aici este acelasi proiectant si consultant ca la tronsonul dintre Rovinari si Bumbesti Jiu. Le-am spus ca nu accept nicio scuza pentru ce se întâmpla pe acest sector, în conditiile în care reusesc sa fie la zi cu lucrarile pe tronsonul Bumbesti Jiu – Petrosani”, a afirmat Neaga.
Lucrarile de modernizare a drumului ce trece prin Defileul Jiului si face legatura între Petrosani si Bumbesti Jiu au început anul acesta si ar urma sa fie gata la finalul anului viitor. Pâna la 1 noiembrie, din cauza lucrarilor respective, circulatia rutiera prin Defileul Jiului este închisa în zilele de marti, miercuri si joi, între orele 9.00 si 18.00, soferilor fiindu-le recomandate rute ocolitoare, care sunt însa mai mari cu circa 200 de kilometri decât traseul initial. Andreea Unturica, Gigi Ciuncanu, mediafax.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!