Pro TV cere 4,5 lei plus TVA pe luna pentru fiecare abonat, pentru continuarea retransmisiei pe platforma DTH Focus Sat, parte a UPC Romania
PRO TV S.A a anuntat prin intermediul canalelor sale de televiziune ca începând din data de 9 septembrie 2013, posturile vor iesi de pe platforma DTH Focus Sat, parte a UPC România. Dar cât cere compania pentru distributia canalelor sale?
Pretul cerut de PRO TV S.A, companie detinuta de CME, pentru retransmisia canalelor sale PRO TV, PRO TV HD, Acasa TV, Acasa TV HD, PRO Cinema, PRO TV International, Acasa TV Gold, Sport RO si Sport RO HD este de 4.5 lei plus TVA pe luna pentru fiecare abonat.
Teoretic, daca operatorii vor sa mai retransimta programele PRO, trebuie sa plateasca fie din buzunarul propriu aceasta suma, fie sa creasca abonamentul platit de utilizatori, asumându-si riscul ca unii din abonati sa rezilieze contractele. Pe de alta parte, si televiziunea risca destul de mult daca cere prea mult, dat fiind ca operatorul de cablu sau satelit poate sa nu cedeze si sa scoata posturile din grila.
PRO TV SA aplica si discounturi, în functie de numarul de abonati ai operatorului. Astfel, operatorii cu mai putin de 300.000 de abonati au discount 0%, cei cu un numar între 300.001 si 600.000 de abonati benefiaza de un pret cu 11.11% mai mic, cei cu un portofoliu cuprins între 600.001 si 1.000.000 de abonati beneficiaza de un discount de 22.22%, 1.000.001 – 1.500.000 primesc un pret de la PRO TV S.A cu 44.44 % mai mic, 1.500.001 – 2.000.000 de abonati – 50%, la un portofoliu 2.000.001 – 2.500.000 abonati reducerea e de 55.55%, 2.500.001 – 3.000.000 pretul e cu 61.11% mai mic, iar pentru companiile cu un portofoliu mai mare de 3 milioane de abonati PRO TV S.A practica un discount de 66.66.
Potrivit listei de preturi publicate pe site PRO TV SA, UPC România, care detinea la 30 iunie 2003 aproximativ 1.148.000 de clienti în portofoliu dintre care 306.000 pentru serviciile de retransmisie pe satelit, trebuie sa plateasca anual peste 2 milioane de euro (2.050.000 euro) fara TVA.
Astfel pentru tot portofoliul de clienti UPC România, unul dintre cei mai mari operatori de retransmisie a serviciilor TV, trebuie sa plateasca 7,7 milioane de euro pe an catre PRO TV S.A.
Daca esti abonat RCS&RDS, esti taxat pentru continutul PRO TV S.A cu 1.75 lei pe luna plus TVA (compania are aproape 3 milioane de clienti pe cablu si DTH). Abonatii UPC si Romtelecom (companiile au sub 1.5 milioane de clienti pe televiziune fiecare) platesc 2.5 lei pe luna plus TVA, abonatii Orange România platesc pentru canalele PRO cel mai mare pret: 4.5 lei pe luna plus TVA.
Desi PRO a anuntat ca Focus Sat va scoate canalele din grila, acest lucru nu s-a întâmplat înca, iar cele doua companii se afla în negocieri.
Nu este prima data când PRO TV S.A intra în conflict cu un operator. La începutul acestui an, Romtelecom a scos din grila pentru câteva saptamâni posturile PRO TV, PRO TV HD, Acasa TV, Acasa TV HD, PRO Cinema, PRO TV International, Acasa TV Gold, Sport RO, Sport RO HD si MTV din grila dupa ce negocierile dintre cele doua companii au esuat. PRO TV a cerut atunci o taxa de restransmisie de 12 milioane de euro.
Daca în perioada conflictului dintre PRO TV S.A si Romtelecom, postul PRO TV era în pachetul must carry, iar compania a trebuit sa îl pastreze în reteaua de cablu si IPTV. Începând cu 23 iulie 2013 compania din Pache a scos canalul PRO TV din pachetul must carry, iar toti clientii operatorilor de cablu trebuie sa plateasca, dar în acelasi timp companiile sunt libere sa renunte la continul posturilor PRO TV S.A.
Compania detinuta de CME obtine conform listei de preturi publicate pe site-ul PRO TV, peste 8.7 milioane de euro pe an de la Romtelecom, si 14 milioane de euro pe an de la operatorul RCS&RDS. economica.net
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!