Oficiali prezenti la Salonul auto de la Frankfurt: Piata auto europeana a depasit cea mai grea perioada, insa iesirea din criza se anunta lenta

 

Piata auto europeana a depasit cea mai grea perioada, însa iesirea din criza se anunta lenta, potrivit opiniilor oficialilor prezenti la Salonul auto de la Frankfurt. Vânzarile de autoturisme în Europa sunt în scadere continua dupa 2007, constructori auto precum PSA Peugeot Citroën, Ford sau Opel întâmpinând probleme în activitate.

salon auto frankfurt, duster nouÎn prezent, însa, constructorii au din nou motive de speranta. Dupa ce au scazut cu 7% în primul semestru, vânzarile de autoturisme în Uniunea Europeana ar urma sa scada doar cu 5% pe ansamblul anului 2013. „Am sentimentul ca pentru grup dar si pentru sectorul auto în ansamblu am depasit cea mai dificila perioada”, a declarat directorul PSA Peugeot Citroën, Philippe Varin, citat de Agerpres. Situatia este similara pentru grupul american Ford, care este pe cale sa revina pe profit în 2015 pe piata din Europa, a declarat Stephen Odell, directorul pentru Europa. „Vedem lumina de la capatul tunelului dar nu si începutul relansarii”, a declarat directorul Renault, Carlos Ghosn. Unul din factorii cheie pentru revenire consta în lansarea de noi modele, 70 de premiere mondiale urmând sa fie prezentate la salonul de la Frankfurt. BMW prezinta automobilul electric i3 precum si prototipul sportiv hibrid i8. La rândul sau, Volkswagen lanseaza primele modele cu emisii zero e-Up! si e-Golf, iar grupul francez Renault prezinta noul model Duster, cu un exterior mai modern si un interior profund schimbat.

*  Ford Europa vrea sa revina pe profit

Ford Motor estimeaza ca va înregistra pierderi pe piata europeana în acest an, dar vrea sa revina pe profit în regiune, pâna în 2015, a afirmat directorul pentru Europa al companiei, Stephen Odell. Domnia sa a spus: „Prognoza noastra este ca pierderile vor fi similare cu cele înregistrate anul trecut – 1,8 miliarde de euro. Evident, piata este în scadere si ne confruntam cu costuri de restructurare mai ridicate, deoarece am început sa platim pentru închiderea unor facilitati de productie, însa, cu toate acestea, vom reusi sa mentinem nivelul pierderilor la cel de anul trecut”.

Ford si GM, cei mai mari producatori auto americani, vor sa scape de pierderile din Europa, unde piata este în declin de sase ani.

În primul semestru, vânzarile de vehicule în Europa au scazut cu 6,7%, la 6,44 milioane unitati, potrivit datelor asociatiei ACEA.

Odell a mai spus ca Ford va lansa în Europa cel putin 25 de noi modele, în urmatorii cinci ani, cu 10 mai multe decât anuntase compania în octombrie anul trecut.

În primul semestru, Ford a înregistrat în Europa pierderi de 810 milioane de dolari. Grupul a redus însa estimarea de pierderi în regiune de la 2 miliarde de dolari la 1,8 miliarde de dolari, pentru 2013. Anul trecut, grupul a înregistrat pe piata europeana pierderi de 1,75 miliarde de dolari.

Ford a închis o fabrica de asamblare în Anglia si urmeaza sa închida o uzina din Genk, Belgia, pâna în 2014. În urma masurilor, capacitatea de productie a Ford va scadea cu circa 350.000 de vehicule, respectiv cu 18%.

General Motors intentioneaza sa elimine pierderile în Europa pâna în 2016, a declarat Karl-Thomas Neumann, seful diviziei Opel a grupului, la salonul auto de la Frankfurt. „Pentru a ne redresa, trebuie sa ne dezvoltam gama de top. Trebuie sa vindem mai multe masini si sa primim mai multi bani pe ele”, a aratat Neumann, potrivit Mediafax. El considera ca piata europeana a atins nivelul minim, existând semne pozitive.

„Vârsta masinilor este în medie de 14 ani. Vedem primele semne de lumina la capatul tunelului. Speram ca piata va începe sa creasca usor”, a spus Neumann. GM a anuntat în iulie scaderea cotei de piata a companiei în regiune la 8,5%, de la 8,8% cu un an în urma.

Operatiunile GM în Europa, care includ în mare parte brandurile Opel si Vauxhall, au pierdut peste 18 miliarde de dolari din 1999.

Planurile GM de rentabilizare a activitatilor europene includ închiderea fabricii de asamblare de la Bochum, Germania, pâna la sfârsitul anului viitor, reducerea numarului de locuri de munca în sectorul productiv si înghetarea salariilor. Ford produce la uzina din Craiova autovehiculul B-Max si motoare EcoBoost.

*  Renault vrea sa obtina 55 – 60% din vânzari în afara Europei

Obiectivul Renault este ca 55 – 60% din vânzari sa se înregistreze în afara Europei, ca parte a etapei a doua din planul strategic, care va fi prezentat anul viitor, a afirmat Jerome Stoll, directorul responsabil pentru performanta al producatorului auto francez, la Salonul auto de la Frankfurt. Acest obiectiv va fi realizat în principal datorita pietei din China, care va fi o prioritate a planului, a explicat Jerome Stoll. Acesta a adaugat ca îndeplinirea planului va depinde si de marimea pietei auto europene, dar si de capacitatea sa de redresare.

Renault vrea sa ajunga la un acord cu grupul auto chinez Dongfeng Motor care sa-i permita grupului francez sa produca vehicule în China pentru o investitie totala de 11 miliarde de yuani (1,4 miliarde de euro). Parteneriatul cu Dongfeng va oferi Renault o sursa alternativa de venituri, în conditiile în care Europa Occidentala a fost responsabila în 2012 pentru 60% din vânzarile grupului auto francez. Toate companiile auto straine care produc vehicule în China trebuie sa opereze printr-o societate mixta cu o firma locala. Renault este unul dintre putinii mari producatori auto occidentali care, în acest moment, nu produce autovehicule în China, stat care, în 2009, a devenit cea mai mare piata auto din lume.

*  Dacia nu intentioneaza sa lanseze noi modele anul viitor

Dacia nu are în plan lansarea de noi modele anul viitor dupa ce în ultima perioada a prezentat mai multe noutati, precum noul Sandero, Lodgy sau Duster destinat pietei britanice, potrivit directorului de marca al Dacia, Rafael Treguer. Marca româneasca, detinuta de grupul francez Renault, ar putea astfel sa lanseze un nou model cel mai devreme în 2015.

Pe piata auto, persista speculatiile potrivit carora Dacia pregateste lansarea unei masini din clasa mica, pentru oras, bazata pe sasiul actualului Renault Twingo, care urmeaza sa fie înlocuit pâna la sfârsitul anului urmator. „Dacia are potentialul de a intra pe orice segment de piata, sa produca orice masina pentru care consideram ca exista potential de vânzari. Poate acest segment (al masinii de oras) ar putea fi interesant, dar este prea devreme pentru a afirma cu certitudine. Suntem atenti la piata, dar în prezent ne concentram pe consolidare”, a spus Treguer.

Dacia trebuie sa creasca notorietatea brandului, a afirmat el.

„Am lansat o gama buna de masini noi, iar acum trebuie sa ne concentram pe dezvoltarea notorietatii brandului. Marea Britanie evolueaza bine, dar pe unele piete suntem la un sfert sau o treime în privinta notorietatii brandului. Vom continua sa lucram la masini, sa le îmbunatatim si sa incorporam elemente cerute de clienti – acesta este modul în care operam – dar nu sunt planificate modele noi pentru 2014”, a declarat Treguer.

Directorul de marca al Dacia a refuzat sa excluda lansarea unei masini de oras, dar a indicat ca nu este luata în calcul în prezent o masina mai mare decât Duster, precum un SUV cu sapte locuri.

Dacia a prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt noul Duster, cu un exterior mai modern si un interior schimbat, cu tapiterii noi si o noua plansa de bord. bursa.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie