Din anul scolar 2013 – 2014, media celor 4 ani de gimnaziu, va conta la admiterea in liceu in proportie de 25%
Ministerul Educatiei Nationale a decis ca, din anul scolar 2013 – 2014, media celor 4 ani de gimnaziu sa conteze la admiterea în liceu în proportie de 25%, si nu 50% ca pâna acum.
Potrivit unui comunicat al MEN remis vineri AGERPRES, media obtinuta la Evaluarea Nationala din clasa a VIII-a va avea însa o pondere mai mare în calculul mediei finale, respectiv 75%, fata de 50%, cât era pâna acum.
Decizia vine în urma analizei datelor înregistrate la finalul clasei a VIII-a, acestea relevând diferente notabile între mediile mai mari, obtinute de elevi în scoala, pe parcursul gimnaziului, si mediile mai mici de la Evaluarea Nationala.
„Cele mai multe situatii (59,52% din unitatile de învatamânt) releva diferente de 2 pâna la 2,5 puncte între felul în care au fost evaluati elevii pe parcursul gimnaziului si media de la evaluarea nationala a acestora. Aceasta ruptura între cele doua tipuri de evaluare a fost identificata în 25 de judete: Iasi, Sibiu, Brasov, Arges, Giurgiu, Bacau, Constanta, Dâmbovita, Maramures, Alba, Vaslui, Bistrita-Nasaud, Mehedinti, Salaj, Tulcea, Bihor, Arad, Teleorman, Satu Mare, Covasna, Dolj, Harghita, Calarasi, Botosani si Ialomita. În alte 6 judete (Vâlcea, Mures, Timis, Hunedoara, Caras-Severin, Olt) diferentele sunt si mai mari, depasind 2,5 puncte. O situatie considerata acceptabila, respectiv un raport de 1,5 pâna la 2 puncte între mediile pe ciclul gimnazial si cele la Evaluarea Nationala se înregistreaza în judete precum Gorj, Suceava, Vrancea, Ilfov, Prahova, Cluj, Buzau, Galati si Neamt (reprezentând 21,42% din totalul unitatilor de învatamânt, la nivel de tara)”, precizeaza MEN.
Potrivit MEN, numai Bucurestiul si judetul Braila înregistreaza un raport normal între evaluarea la clasa si Evaluarea Nationala, dar reprezinta doar 4,76% din totalul judetelor.
Reprezentantii ministerului sustin ca o situatie îngrijoratoare o reprezinta si faptul ca 35.000 de elevi, din totalul celor care au participat la Evaluarea Nationala, nu au reusit sa obtina minim 5, iar o parte a elevilor se încadreaza în sfera analfabetismului functional.
De asemenea, abandonul scolar este un fenomen întâlnit mai ales la trecerea de la învatamântul gimnazial la cel liceal si este direct proportional cu esecul scolar înregistrat în urma Evaluarii Nationale.
MEN precizeaza ca toate unitatile de învatamânt unde diferentele de notare sunt mari sau unde numarul de elevi cu medii de promovare a fost scazut vor fi monitorizate în mod constant, inspectoratele scolare vor realiza analize punctuale, iar conducerile scolilor vizate vor fi evaluate în functie de masurile pe care le vor adopta pentru îmbunatatirea procesului de predare – învatare.
„Mentionam ca toate masurile adoptate de ministrul Educatiei au fost discutate si agreate cu partenerii sociali – sindicatele reprezentative, asociatiile de parinti. Toate informatiile care vizeaza aceste modificari sunt disponibile pe pagina web a Ministerului Educatiei Nationale, www.edu.ro”, subliniaza MEN.(AS – autor: Roberto Stan, editor: Georgiana Tanasescu), agerpres.ro
1 comentariu
Copiii sunt aruncati intr-o concurenta dementiala pentru note, concurenta care distruge orice urma de umanism, prietenie, altruism, sensibilitate si cultiva individualismul dus la extrem. Pentru note mari (care conteaza la admiterea la liceu), copiii mint, insala, mituiesc, bat si fac orice altceva pentru a-si surclasa colegii (adversarii). Elevii romani sunt printre cei mai nefericiti din lume si datorita acestui sistem ticalos si mincinos de evaluare. Daca tineti la sanatatea psihica a copiilor vostri (si a voastra), atunci faceti tot posibilul sa plecati intr-o tara normala.