Gruia Stoica a preluat compania CFR Marfa. Contractul de privatizare a fost semnat
Contractul de privatizare al companiei CFR Marfa a fost semnat luni dupa-amiaza la sediul Ministerului Transporturilor (MT), în spatele usilor închise. Ministrul de resort, Ramona Manescu, nu a participat la ceremonia de parafare a documentelor, în locul acesteia fiind desemnat un secretar de stat. Din partea Grup Feroviar Român (GFR) a venit sa semneze actele chiar patronul acestuia, omul de afaceri Gruia Stoica.
El a declarat, la plecarea din sediul MT, ca singura problema ramasa înca nerezolvata în aceasta afacere este aceea ca trebuie sa vina cu banii, respectiv cele 202 milioane de euro cât costa pachetul de 51% din actiuni.
Zvonuri false despre finantare
Luni dupa-amiaza, cu putin timp înainte de semnarea contractului, în presa au aparut zvonuri “pe surse” potrivit carora Gruia Stoica ar fi obtinut un împrumut de la IFC, divizia de investitii a Bancii Mondiale, cu care urma sa finanteze mare parte din tranzactie. Aceste zvonuri au fost infirmate, însa, oficial, de IFC, într-o adresa remisa ziarului PUTEREA. “În legatura cu întrebarea Dvs, va rog sa notati ca între GFR si IFC nu exista relatie contractuala, deci nici finantare”, precizeaza IFC.
Presedintele Traian Basescu a afirmat, ieri, ca Gruia Stoica a ajuns pâna în Rusia în încercarea de a face rost de bani pentru CFR Marfa. Întrebat de ziaristi daca acesta informatie este veridica, Gruia Stoica s-a eschivat, afirmând, ironic, ca banii din Rusia sau din China nu au un alt miros.
Tranzactia, la mâna Consiliului Concurentei
MT i-a vândut omului de afaceri Gruia Stoica 51% din actiunile CFR Marfa, pentru 202 milioane de euro, bani pe care trebuie sa îi plateasca în cazul în care Consiliul Concurentei va aviza tranzactia. Acest aviz va fi emis dupa o perioada de 5-6 luni, timp în care Consiliul va analiza daca prin preluarea de catre GFR a CFR Marfa nu se instituie un monopol privat pe piata transporturilor feroviare, cu toate efectele de rigoare.
CFR Marfa are în prezent 9.053 de angajati si un parc rulant de 800 de locomotive si 38.494 de vagoane (din care 14.931 în circulatie). Anul trecut, compania a înregistrat venituri de 970 milioane de lei si pierderi 405 milioane de lei.
„Pâna în acest moment, statul român, prin MT si Guvernul României, a respectat toate angajamentele asumate si procedurile legale, aflându-se în termenii calendarului stabilit de privatizare a CFR Marfa. Urmatoarele etape importante în finalizarea tranzactiei sunt plata valorii actiunilor de catre cumparator si transferul efectiv al acestora”, precizeaza comunicatul MT. A.T. puterea.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!