Restaurantul – o afacere de succes in Romania

 

Cele mai mari 20 de lanturi de restaurante din România au afaceri cumulate de un miliard de lei (232 de milioane de euro), ocupantii podiumului, lanturile internationale McDonald’s, KFC si Pizza Hut contribuind cu 70% la total. Piata restaurantelor din România, despre care exista putine date, este puternic fragmentata, cei mai multi dintre cei peste 17.000 de jucatori având afaceri de sub un milion de lei.

restaurantÎn spatele celor mai multe businessuri din domeniu, indiferent daca este vorba de brand local sau strain sta un antreprenor român. Astfel, McDonald’s este singurul brand strain venit direct pe piata, celelalte fiind venite în franciza. În cazul lanturilor KFC, Pizza Hut si Paul, actionarii sunt firme înregistrate în Cipru. Si operatorul restaurantelor din complexul hotelier International are drept actionar o companie înregistrata în Cipru.

Totodata, exista localuri care detin restaurante, dar care sunt operate de companii care au un alt CAEN, cum ar fi baruri si alte activitati de servire a bauturilor. De asemenea, restaurantul din magazinul Ikea, care este potrivit datelor ZF unul dintre cele mai mari din tara, cu afaceri de circa 4 mil. euro, nu îsi face loc în top pentru ca rezultatele sunt înregistrate pe o singura companie, la comun cu cele ale magazinului.

Pe piata din România opereaza circa 17.000 de companii cu CAEN-ul restaurante, cele mai multe dintre acestea, circa 3.200, în Bucuresti. Cristina Rosca, zf.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie