Adrian Sârbu intra in „familia” RCS&RDS?

 

Adrian Sârbu, parintele PRO TV-ului, a demisionat recent din functiile de presedinte si CEO al CME, gigant media catre care a vândut cele 9 posturi de televiziune ale PRO TV S.A, iar tot mai multe voci din piata spun ca va prelua cârma diviziei media a RCS&RDS unde va lansa un nou post de televiziune generalist.

Adrian SirbuRecent, Sârbu a scos postul de televiziune PRO TV din pachetul must carry, regementat de Consiliul National al Audiovizualului, iar prin plecarea acestuia la RCS&RDS ar exista doua explicatii cât se poate de plauzibile.

Parintele PRO TV va lansa la RDS o noua televiziune generalista care sa creasca foarte mult într-un timp foarte scurt si sa ocupe locul lasat liber de liderul pietei de televiziune din România.

A doua explicatie este data de pozitia dominanta a RCS&RDS pe piata. Lipsa televiziunii din Pache din pachetul must carry nu va mai împiedica cu nimic operatorul sa îl scoata din grila, motivând ca CME a cerut prea multi bani pentru difuzarea televiziunilor. PRO TV ar fi înlocuit în grila cu un post similar propriu.

Este cunoscut faptul ca românii nu reprezinta un public fanatic, iar, asa stând lucrurile, scoaterea posturilor PRO TV S.A din grila nu ar afecta foarte tare afacerile RCS&RDS. Mai mult, pretul este un factor decisiv pentru telespectatori în a alege un operator de servicii de televiziune. Sa ne amintim ca anul trecut Romtelecom a scos pentru o perioada posturile PRO TV S.A în urma unei neîntelegeri asupra pretului pe care trebuia sa îl plateasca pentru difuzarea canalelor PRO, iar acest lucru i-a afectat spre deloc portofoliul de clienti.

Precedentul a fost deja creat atunci când RCS&RDS a lansat pe piata canalele DIGI WORLD, DIGI ANIMAL WORLD si DIGI LIFE, canalele Discovery au disparut din grila în mai putin de doua saptamâni.

RCS&RDS a mai detinut în trecut un post de televiziune generalist, 10 TV, care nu a avut succesul preconizat, la cârma caruia a fost jurnalistul Radu Moraru. Dar influenta pe care o are Adrian Sârbu pe piata media din România si oamenii pe care si i-a adunat în jur ar putea garanta succesul unui nou proiect media.

Exact dupa aparitia zvonurilor ca Adrian Sârbu va parasi CME pentru compania româneasca, adunarea actionarilor RCS&RDS a aprobat contractarea unor împrumuturi de 800 de milioane de euro cu o perioada de rambursare de 10 ani.

O parte din bani se vor duce clar în extinderea retelei 3G sau lansarea serviciilor 4G, dar operatorul ar putea investi într-un segment de piata unde nu poti face bani prin politica agresiva de pret sau prin alte metode de marketing, iar acest segment este cel de media unde recuperarea investitiei nu este una imediata, iar generarea de profit se face, de regula, dupa câtiva ani.

RCS&RDS îi asigura lui Adrian Sârbu si un câmp de batalie extins, compania fiind prezenta cu servicii de televiziune, iar în unele piete si cu internet, în Cehia, Slovacia, Croatia, Serbia si Ungaria, plus posibilitatea de extindere în Spania si Itaia, tari unde compania opereaza servicii de telefonie mobila sub brandul Digi Mobil.

Luând creierul CME, RCS&RDS are un avantaj clar în tarile unde cele doua companii se întâlnesc, si anume România, Cehia, Slovacia si Croatia, tari în care CME este pe primul loc. Sârbu poate face, cel putin teoretic, strategia grupului românesc astfel încât sa detroneze CME.

RCS&RDS are în portofoliu DIGI 24 cu cele sase posturi regionale aferente televiziunii de stiri, DIGI SPORT 1, DIGI SPORT 2, DIGI SPORT 3, DIGI FILM, DIGI FILM PREMIUM, DIGI WORLD, DIGI ANIMAL WORLD, DIGI LIFE, MUSIC CHANNEL, HIT MUSIC CHANNEL, UTV si UTV HD.

CME are în portofoliul detinut în România PRO TV (plus statiile locale aferente), PRO TV International, PRO CINEMA, ACASA TV, ACASA TV GOLD, SPORT.RO, MTV si posturile pe care le opereaza pe teritoriul Repubicii Moldova, PRO TV Chisinau si ACASA TV Moldova. Laurentiu Matache, economica.net

Cuvinte cheie: , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie