Cele mai vandute marci de masini in Romania
Piata auto a înregistrat în luna iulie cea mai buna evolutie începând din mai 2012, însa dupa primele sapte luni afiseaza o scadere de 14% fata perioada corespunzatoare din 2012, la aproape 43.000 de unitati, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
„Din decembrie 2011 si pana în iulie 2013, doar luna mai 2012 a înregistrat un volum mai mare de autovehicule vândute de catre operatorii din piata auto. Totusi, pe ansamblul pietei, livrarile totale (autoturisme si vehicule comerciale) înregistreaza dupa sapte luni din 2013 o scadere de 14% comparativ cu aceeasi perioada din anul trecut. În interiorul acestei scaderi, remarcam autoturismele, care au un declin al vânzarilor de 13,2%, scaderea fiind totusi atenuata fata de procentul înregistrat luna trecuta, când acesta era de peste -19%”, arata APIA, într-un comunicat.
În continuare, potrivit asociatiei, vânzarile sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (76% din total în primele sapte luni).
Astfel, pe fondul începerii târzii a Programului „Rabla”, dar si a accesului dificil la credite, vânzarile catre persoanele fizice reprezinta la sapte luni doar 24% din total (în crestere totusi fata de primele sase luni când acest procent era de 19%).
„Este însa de remarcat faptul ca în luna iulie, acest raport a fost mult mai echilibrat (47% persoane fizice versus 53% persoane juridice), aceasta situatie fiind efectul demararii Programul «Rabla»”, se mai spune în analiza asociatiei.
În plus, potrivit APIA, continua sa se manifeste în piata impactul negativ al importului masiv de vehicule rulate care, la un volum de 128.504 unitati la autoturisme si 25.700 la vehicule comerciale, au o crestere de 44%, respectiv 7% fata de 2012.
„Din aceste cifre, rezulta ca, la fiecare autovehicul (autoturism si vehicul comercial) nou vândut în România, au fost aduse alte 3,6 rulate”, se arata în document.
În primele sapte luni au fost vândute 36.069 de autoturisme, comparativ cu 41.551 în intervalul similar din 2012. În luna iulie, vânzarile de autoturisme au crescut fata de iunie cu 24,2%, la 7.105 unitati.
Topul pe marci la sapte luni este format din Dacia, cu 11.346 unitati vândute (31,5% din total), Volkswagen (4.149 unitati / 11,5%), Skoda (2.769 unitati / 7,7%), Renault (2.091 unitati / 5,8%), Ford (2.042 unitati / 5,6%) si Hyundai (1.631 unitati / 4,5%).
Pe modele, Dacia Logan ramâne pe primul loc, urmat de Duster, Sandero, Volkswagen Golf si Skoda Octavia.
„Analizând segmentarea pe clase, remarcam faptul ca, dupa sapte luni, doar clasa monovolum este pe plus, toate celelalte fiind pe minus, cu scaderi cuprinse între 8,5% si 44%. Aici ar fi de remarcat faptul ca modificarea Codului Fiscal – prin care a fost limitata deductibilitatea amortizarii – se dovedeste a fi un factor suplimentar de scadere pentru autoturismele din clasele superioare (D, E, F), acestea înregistrând scaderi peste media piete (31% – 32%)”, conform comunicatului.
Productia a înregistrat în luna iulie o crestere de 25% fata de luna precedenta (+61% fata de luna iulie 2012), ceea ce face ca, dupa primele sapte luni, acest indicator sa urce cu 40,2%, la 270.064 unitati, cifra datorata în exclusivitate productiei de autoturisme, care înregistreaza un avans de 48,8%, la 270.050 unitati.
„În cifre absolute, fata de aceeasi perioda din 2012, au fost fabricate în 2013 cu 77.406 mai multe autovehicule. Volumele cele mai mari le-au înregistrat Dacia Sandero (76.153 unitati, dublu fata de 2012), urmata de Dacia Duster (75.624 unitati), Dacia Logan (65.285 unitati) si Ford B-MAX (50.434 unitati)”, se mai spune în comunicat..
Si exporturile au crescut cu 17,5% în primele sapte luni, la 225.388 unitati, evolutie sustinuta în exclusivitate autoturismelor.
„Cel mai exportat model în luna iulie, a fost Dacia Sandero (11.652 unitati), urmat de Duster (9.932 unitati) si B-MAX (7.132 unitati). Pe ansamblul primelor sapte luni, pe primul loc este Duster (74.168), urmat de Sandero (72.098) si Ford B-MAX (50.444). Ar mai fi de remarcat faptul ca peste 83% din productia nationala a fost exportata, industria auto contribuind astfel în mod semnificativ la reducerea deficitului comercial al României”, se mai spune în analiza APIA.
Vânzarile de autoturisme si vehicule comerciale noi s-au redus anul trecut cu 20,9%, la 87.505 de unitati, una dintre cele mai mari scaderi din UE. Pentru anul în curs APIA spera la un avans de 5%. Adrian Dumitrache, mediafax.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!