Patru firme si-au adjudecat lucrari la pasarele pentru pietoni pe DN1, inainte ca procedura de achizitie sa fie finalizata. Vezi reactia lui Dan Sova

 

CNANDR a dat unda verde pentru ca patru firme sa ridice patru pasarele pentru pietoni pe DN1 în localitatile din Azuga, Busteni si Comarnic înainte de a finaliza procedura legala de achizitie publica si a semna contractele cu acestea. Societatile au început lucrarile exact în ziua în care a început  procedura de încredintare directa si a fost publicata invitatia de participare, respectiv pe 6 august, desi în documentatie se preciza ca ofertele au termen de depunere pe 7 august la ora 8:30.

Dan Coman SovaPe 7 august, lucrarile au fost adjudecate chiar de companiile care se apucasera de treaba înainte cu o zi, ele fiind cunoscute ca abonate la contracte cu statul.

Pentru cele patru pasarele statul plateste 400.000 euro. Surse din cadrul CNADNR au declarat pentru gândul ca mai întâi constructorii s-au apucat de lucru si abia apoi Directia Regionala Bucuresti a CNANDR a demarat procedurile de achizitie. Au fost contractate patru companii din Prahova care sunt abonate la licitatiile publice.

Ministrul Marilor Proiecte, Dan Sova spune ca nu „pândeste licitatiile” si ca nu e treaba lui sa urmareasca cum se cheltuieste banul public. Directorul care a semnat documentele achizitiei spune ca nu este nimic ilegal, dar nu a fost în stare sa spuna daca a semnat contractele pentru constructia pasarelelor.

Pe DN 1 în dreptul localitatilor Busteni, Azuga si Comarnic vor fi puse în functiune patru pasarele pietonale. De constructia acestor pasarele se ocupa CNADNR prin Directia Regionala Bucuresti. Lucrarile pentru cele patru pasarele au fost încredintate direct de Directia Regionala Bucuresti catre patru  companii. Contractarea acestor companii s-a realizat într-un termen fulger.

Achizitie în 24 de ore

Pe 1 august Consiliul de Administratie al CNDNR a alocat câte 95.000 euro pentru fiecare pasarela, adica 380.000 euro în total. Pe 2 august CNDNR a suplimentat bugetul Directiei Regionale Bucuresti. Adresa prin care acesti bani ajungeau efectiv la Directia Regionala Bucuresti a fost înregistrata la 6 august. Tot pe 6 august Directia Regionala începe procedura de încredintare directa si publica invitatia de participare în care se spune ca ofertele trebuie sa fie depuse pe 7 august la ora 8:30.

Expertii în achizitii publice au aratat ca legea permite achizitia directa pâna în cuantul de 100.000 euro pentru constructii, însa trebuie sa existe o justificare ca acest lucru sa se întâmple de pe o zi pe alta. De altfel, si legea achizitiilor publice prevede, la articolul 191, ca în cazul unor achizitii directe trebuie sa se prezinte documente justificative. „Astfel de proceduri de achizitie de pe o zi pe alta se justifica în cazul unor calamitati. Adica spre exemplu daca o viitura rupe un pod. În cazul pasarelelor nu prea se justifica deoarece ele sunt oricum solutii temporare”, a explicat unul din expertii consultati de gândul.

Constructia a început marti 6 august, exact în ziua în care Directia Regionala Bucuresti a emis anuntul ca vrea sa construiasca pasarelele. Aceasta informatie a fost confirmata de presedintele Consiliului Judetean Prahova, Mircea Cosma, care a declarat miercuri, 7 august, ca marti, 6 august, la amiaza, au fost sapate fundatiile pentru pasarele. Marti, 6 august, Directia Regionala a trimis invitatiile de participare pentur achizitionarea lucrarilor de constructie.

În documentele Directiei de Regionale Bucuresti abia a doua zi s-au deschis ofertele si s-au decis companiile care urmau sa construiasca. Dar declaratia sefului CJ Prahova arata ca în realitate lucrarile au început înainte ca procedurile de atribuire sa fie finalizate.

Citeste articolul integral pe gandul.info

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie