UE investeste in modernizarea ecluzelor Canalului Dunare-Marea Neagra
La sediul Companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile (CNACN) SA din Agigea s-a semnat, vineri, contractul de proiectare si executie pentru modernizarea echipamentelor si instalatiilor ecluzelor de la Canalul Dunare-Marea Neagra între beneficiarul proiectului si consortiul câstigator al licitatiei.
Directorul general al CNACN, Daniel Georgescu, a afirmat, într-o conferinta de presa, ca proiectul urmareste cresterea gradului de functionare si siguranta a ecluzelor, eficientizarea activitatii companiei ca urmare a scaderii costurilor de exploatare, având în vedere ca echipamentele si instalatiile sunt depasite tehnologic si au durata de viata expirata, fiind construite în perioada 1975-1984, marirea capacitatii de trafic naval pe canalele navigabile si eficientizarea activitatii companiei pe fondul scaderii costurilor de exploatare.
„Durata de realizare a proiectului, în valoare de 180 de milioane de euro, finantat din fonduri europene în proportie de 98%, este de 54 de luni, din care sase luni de proiectare si 48 de luni pentru executie, întreaga antrepriza fiind gestionata de asocierea între companiile Romenergo SA Bucuresti (lider de asociere), Utilnavorep SA Constanta, DSD Noell GmbH Wurzburg, Argos SA Constanta si UTI Grup SA Bucuresti”, a subliniat Georgescu.
De asemenea, directorul general al CNACN a mai declarat ca lucrarile de modernizare a celor trei ecluze duble de pe Canalul Dunare-Marea Neagra, de la Cernavoda, Agigea si Ovidiu, vor fi efectuate etapizat pe câte un fir de tranzitare, fara a fi afectata navigatia.
„Pe parcursul celor 48 de luni de executie a proiectului vor fi confectionate si înlocuite cele sase porti plane din amonte si cele 12 porti pereche buscante, de serviciu, ce deservesc ecluzele din aval, cantitatea totala de tabla debitata si sudata de compania germana DSD Noell depasind 2.100 de tone. De asemenea, vor fi înlocuite toate echipamentele auxiliare ale ecluzelor, pompele de epuisment (pentru golirea sasului ecluzelor), cele trei grupuri diesel-generatoare de câte 650 KWA, va fi refacut sistemul de iluminare interioara si exterioara a ecluzelor, vor fi renovate camerele tehnologice ale ecluzelor si vor fi înlocuite instalatiile PSI, de alimentare cu energie electrica si TVCI (televiziune cu circuit închis), de automatizare pentru operarea ecluzelor si de sesizare a prezentei navelor în ecluze. Din pacate, evaluatorul proiectului nu a aprobat si modernizarea rcluzei Navodari, considerând, din datele de exploatare ca nu se justifica realizarea si amortizarea investitiei”, a subliniat directorul general, Daniel Georgescu.(AS – autor: Dan Mihaescu, editor: Marina Badulescu), agerpres.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!