Dacia Lodgy si Dacia Duster ar putea fi produse de Renault, in Indonezia
Grupul francez Renault ar putea produce monovolumul Dacia Lodgy, dar si SUV-ul Duster, în Indonezia, pentru a profita de cererea de pe piata din Asia de Sud-Est.
Lodgy, fabricat în prezent în Maroc si singurul model Dacia care nu are succesul asteptat în Europa, ar putea fi produs în Indonezia, întrucât autovehiculele din aceasta categorie sunt foarte populare în regiune, potrivit cotidianului francez La Tribune.
Renault „analizeaza fabricarea Dacia Lodgy MPV în Indonezia”, a declarat o sursa din cadrul grupului pentru publicatia franceza.
Lodgy este singurul autovehicul din gama „entry” a Renault care nu este un succes, scrie La Tribune.
În timp ce Duster, Sandero si Logan au atras multi clienti, Lodgy ramâne sub tintele stabilite, în special din cauza declinului popularitatii monovolumelor în Europa în favoarea SUV-urilor. Lodgy ar putea avea însa un viitor în Asia de Sud-Est, unde masinile din categoria MPV sunt foarte cautate.
Renault ar putea începe productia la fabrica din Indonezia în 2016.
„Exista un potential ridicat”, a declarat directorul operatiunilor Renault în regiunea Asia-Pacific, Gilles Normand, în aprilie.
Proiectul din Indonezia ar putea fi derulat în cooperare cu Nissan, constructorul auto nipon controlat de Renault.
Renault ia în calcul sa produca, în afara de Lodgy, Duster si un model entry cu pret redus, scrie La Tribune.
Nissan a prezentat în luna iulie modelul Go de circa 5.000 de euro, care ar urma sa fie lansat în India la începutul anului urmator, iar ulterior în Rusia si Indonezia sub noul brand entry level Datsun. Renault intentioneaza sa prezinte la salonul auto din New Delhi din februarie conceptul unei masini proprii cu pret redus, de asemenea de 5.000 de euro, potrivit unei surse din cadrul grupului. Autovehiculul este destinat, cel putin într-o prima faza, pietelor emergente din Asia.
Piata auto din Indonezia a crescut în prima jumatate anului cu 12,8%, la nivelul record de 582.300 de unitati. Cel mai bine vândut model este Toyota Avanza, masina asemanatoare cu Lodgy. Avanza este atât de populara încât înregistreaza o cota de piata de 17,5%, scrie La Tribune.
Cele mai mari piete pentru Dacia au fost anul trecut Franta (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia si Italia. Franta a dominat în 2012 topul vânzarilor Dacia pe tari, cu 84.522 unitati comercializate, urmata de Germania, cu 46.590 unitati si de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzarilor externe este continuat de Turcia – 28.964 autovehicule, Italia – 26.832 si Spania – 17.847.
Vânzarile Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% fata de 2011, la 359.822 autovehicule, din care putin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania s-a mentinut totusi lider de piata. Marius Oncu, mediafax.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!