Grupul Grampet sustine ca GFR este tinta unui atac al unei grupari de interese, ce urmareste deraierea privatizarii CFR Marfa

 

Grampet-GFR este tinta unui atac coordonat din partea unei grupari de interese economice si mediatice care urmareste sa decredibilizeze grupul si sa „deraieze” privatizarea CFR Marfa, sustine grupul de companii controlat de omul de afaceri Gruia Stoica.

CFR„GFR – Grampet a ales sa nu raspunda provocarilor multiplelor atacuri mediatice si dezinformari lansate de cei care doresc ca privatizarea CFR Marfa sa esueze sau sa ajunga în mâinile unor profitori. Consideram însa ca o continuare a acestor atacuri ne afecteaza grav reputatia comerciala, credibilitatea în fata institutiilor financiare si a partenerilor din tara si din strainatate, unde în aceeasi perioada ne continuam extinderea regionala. Asa ceva nu este tolerat în niciun stat civilizat”, arata grupul, într-un comunicat.

În continuare, grupul sustine ca este tinta unei grupari de interese care vizeaza esecul privatizarii CFR Marfa.

„Daca unele dintre atacurile la care am fost supusi ar putea fi puse pe seama unor informatii incomplete sau eronate, este din ce în mai clar ca grupul de companii Grampet – GFR este tinta unui atac coordonat din partea unei grupari de interese economice si mediatice care îsi propune atât decredibilizarea companiei noastre, cat si deraierea privatizarii CFR Marfa, printr-o campanie agresiva de dezinformare, prin articole lansate «pe surse», prin bloguri si site-uri obscure, sustinuta constant de un post de televiziune care încearca sa-si acopere propriile probleme financiare”, conform comunicatului.

Grupul apreciaza ca încercarea de anulare a privatizarii companiei de transport marfa poate fi catalogata drept un atac la adresa sigurantei nationale.

„Întelegem sa actionam în instanta pe cei care orchestreaza si implementeaza aceasta campanie, ca si pe oricine propaga astfel de ipoteze fara o temeinica si etica verificare a faptelor, pentru a nu permite ca o miza economica strategica pentru statul român si o companie româneasca ce reprezinta un succes regional sa fie atacate doar pentru a servi unor interese meschine. În acest context, dorim sa dezmintim si sa condamnam cu vehementa toate insinuarile cu privire la asa-zise probleme fiscale, penale sau de capacitate financiara cu care s-ar confrunta GFR-Grampet sau actionarul principal, d-l Gruia Stoica” , conform sursei citate.

De asemenea, grupul arata ca GFR-Grampet nu are probleme de bonitate, fiind chiar în discutii avansate cu institutii financiare internationale din top 5 mondial, în vederea finantarii tranzactiei pentru CFR Marfa, are achitate la zi toate impozitele si taxele datorate bugetului de stat, nu are restrictii impuse conturilor, Gruia Stoica nu face obiectul niciunui dosar penal aflat în derulare, iar peste 90% dintre contractele grupului se deruleaza cu operatori privati.

Totodata, grupul de firme apreciaza „abordarea responsabila pe care reprezentantii tuturor institutiilor statului au manifestat-o în Consiliul Suprem de Aparare a Tarii” în legatura cu privatizarea CFR Marfa, pentru validarea procesului de privatizare si continuarea acestuia „în baza unui acord institutional larg”.

„Abordarea transparenta a acestei teme în cadrul unicului si celui mai înalt for abilitat sa se pronunte asupra subiectelor nationale strategice înlatura orice suspiciune cu privire la implicarea companiei noastre în aceasta privatizare, clarifica orice rezerve din partea decidentilor care ar fi putut rezulta dintr-o informare gresita sau insuficienta si ne permite sa ne concentram pe strategia de preluare si rentabilizare a operatorului feroviar public, departe de influenta nefasta a declaratiilor politice”, mai arata câstigatorul licitatiei pentru CFR Marfa.

Grupul anunta ca are în comun cu institutiile statului interesul ca CFR Marfa, care opereaza „infrastructuri critice” si are obligatii asumate fata de NATO, sa fie pastrata „în mâinile unui proprietar român”, acesta urmând sa aiba o atitudine responsabila fata de angajati, sa nu externalizeze profitul în alta tara si sa plateasca taxe si impozite statului român.

CSAT s-a întrunit vineri pentru a discuta despre privatizarea CFR Marfa, sedinta fiind convocata de presedintele Traian Basescu la solicitarea Guvernului, dar nu a luat nicio decizie cu privire la trecerea companiei nationale în proprietatea GFR.

GFR a fost declarat la 20 iunie câstigator în procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni si asumându-si investitii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investitii de mediu.

Presedintele Traian Basescu si premierul Victor Ponta au o disputa privind privatizarea CFR Marfa, Basescu cerând ca Ponta sa îsi asume responsabilitatea privatizarii, iar primul-ministru solicitând avizul CSAT.

Guvernul a aprobat contractul cu GFR, în 24 iulie, sustinând însa ca tranzactia trebuie aprobata de CSAT. Presedintia a comunicat ca CSAT nu a avizat niciodata un contract de privatizare dupa încheierea licitatiei.

Potrivit Executivului, neformularea unei pozitii a CSAT în cazul contractului se va finaliza prin blocarea privatizarii, instituirea unui management privat si restructurarea companiei.  Emil Popescu, mediafax.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie