Cat de cumpatati sunt romanii la cumparaturi in vremuri de criza

 

Daca în anii de boom ai economiei au alimentat cu multa nechibzuinta consumul, în vremurile mai putin bune de acum, românii s-au vazut nevoiti sa-si schimbe stilul de viata; frica zilei de mâine îi face pe oameni sa-si tina în frâu cheltuielile si sa fie foarte chibzuiti.

oameni la cumparaturi, nivel de traiE limpede atât pentru initiati, cât si pentru profani ca s-au dus vremurile în care în prim plan era preocuparea pentru un nivel de trai cât mai bun si un plus de confort, acum starea de spirit a consumatorilor români e caracterizata de incertitudine, teama si un sentiment de vulnerabilitate.

Iata cum s-au adaptat românii la noua epoca a cumpatarii

Tendinta #1 – Pragmatism în cumparare

Românii îsi fac tot mai putine provizii, îsi limiteaza cumparaturile la strictul necesar si nu mai cumpara din impuls. Totodata, tin cont de pretul per gram al produsului si prefera sa ramâna fideli anumitor marci; prefera lanturile internationale pentru ca – spune studiu al Orkla Foods România (producatorul margarinei Linco si al pateului Ardealul) – le confera certitudinea respectarii standardelor de siguranta alimentara. In plus, retailerii au descoperit urmatoarea formula: promotiile bune aduc clienti fideli, care, la rândul lor, genereaza profituri mai mari.

Tendinta #2 – Interes pentru o alimentatie echilibrata

Ritmul infernal al vietii cotidiene a facut ca societatea contemporana sa înlocuiasca dieta echilibrata si mesele tihnite cu junk-food si mancatul pe fuga. Mai nou, consumatorii – îngrijorati de starea lor de sanatate – fac mai mult sport si au schimbat balanta în favoarea unei alimentatii mai echilibrate

Tendinta #3 – Petrecerile si gatitul acasa (din nou) în trend

Tot din motive de cost cutting oamenii stau mai mult acasa, în fata televizorului, iar iesirile – la restaurant cu prietenii, la club – s-au transformat în mici petreceri private. De asemenea,familistii gatesc tot mai mult acasa, considerând masa un simbol central al familiei. Motiv pentru care, producatorii si retailerii pun accentul pe categorii de produse precum alimente proaspete sau alimente gata preparate (ready-meal-urile) si cauta solutii care sa reduca timpul petrecut în bucatarie al clientilor lor. Ileana Ilie, capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie