Hotararea CSAT: Privatizarea CFR Marfa – responsabilitatea Guvernului

 

Presedintia a publicat miercuri hotarârea CSAT din 5 februarie privind avizarea privatizarii CFR Marfa, în document afirmându-se ca „modalitatea concreta si procedura de privatizare se afla în responsabilitatea Ministerului Transporturilor si a Guvernului României”.

cfr-marfaPotrivit hotarârii publicate pe site-ul Presedintiei, la sectiunea CSAT – hotarâri emise de Consiliu, CSAT avizeaza proiectul de HG pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfa si a mandatului Ministerului Transporturilor pentru implementarea acesteia.

VEZI AICI DOCUMENTUL

În articolul 2 al hotarârii se arata ca „modalitatea concreta si procedura de privatizare se afla în responsabilitatea Ministerului Transporturilor si a Guvernului României”.

Hotarârea CSAT mai cuprinde si solicitarea catre Ministerul Transporturilor de a include în contractul de privatizare clauze potrivit carora cumparatorul se obliga, sub sanctiunea rezolutiunii contractului si plata unor daune interese, sa mentina obiectul de activitate al CFR Marfa si sa întreprinda toate masurile necesare pentru îndeplinirea de catre companie, pe toata durata sa de existenta, a obligatiilor de natura strategica ce îi revin potrivit legislatiei în vigoare, protocoalelor si acordurilor nationale si internationale.

Aceste obligatii mentionate în hotarâre sunt nevoile de aparare a tarii, transportul trupelor si materialelor militare, neîntrerupt pe timp de pace, în caz de calamitati naturale, situatii de criza si de razboi sau alte situatii deosebite, angajamentele asumate de România prin Tratatul NATO si conventiile încheiate cu SUA.

Contactat de MEDIAFAX, purtatorul de cuvânt al presedintelui, Bogdan Oprea, a declarat ca, potrivit Legii 182/2002 referitoare la protectia informatiilor clasificate, sunt doua persoane care pot hotarî desecretizarea unei hotarâri a CSAT – seful statului si secretarul CSAT.

Oprea a mai mentionat ca „la sedinta CSAT din 5 februarie au fost prezenti atât premierul Victor Ponta, cât si ceilalti ministri care sunt membri ai CSAT”.

„Totodata, potrivit legii de organizare si functionare a CSAT (art.6, alin.3 – n.r.), Consiliul adopta hotarârile sale prin consens”, a mentionat Oprea.

În comunicatul dat publicitatii la finalul sedintei CSAT din 5 februarie se arata ca: „La solicitarea Guvernului României, CSAT a avizat proiectul Hotarârii Guvernului României pentru aprobarea strategiei de privatizare a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa «C.F.R. Marfa» – S.A. Consiliul Suprem de Aparare a Tarii a avizat acest proiect solicitând privatizarea cu un investitor strategic si respectarea obligatiilor pe care «C.F.R. Marfa» – S.A. le are fata de MApN, NATO si alte structuri de securitate”.

Potrivit comunicatului, la sedinta din 5 februarie condusa de catre presedintele Basescu au participat:

  • prim-ministrul Guvernului României, domnul Victor-Viorel Ponta
  • viceprim-ministrul Guvernului României, ministrul Finantelor Publice, domnul Daniel Chitoiu
  • ministrul Apararii Nationale, domnul Mircea Dusa; ministrul Afacerilor Interne, domnul Radu Stroe
  • ministrul Afacerilor Externe, domnul Titus Corlatean; ministrul Justitiei, doamna Mona-Maria Pivniceru
  • ministrul Economiei, domnul Varujan Vosganian
  • directorul Serviciului Român de Informatii, domnul George-Cristian Maior
  • directorul Serviciului de Informatii Externe, domnul Teodor-Viorel Melescanu
  • seful Statului Major General, general-locotenent Stefan Danila
  • consilierul prezidential pentru Securitate Nationala, domnul Iulian Fota
  • secretarul CSAT, general Ion Oprisor
  • purtatorul de cuvânt al presedintelui României, domnul Bogdan Oprea
  • ca invitat a fost prezent si ministrul pentru Societatea Informationala, Dan Nica

Presedintele si premierul au o disputa legat de privatizarea CFR Marfa, Basescu cerând ca Ponta sa îsi asume responsabilitatea privatizarii, iar primul-ministru solicitând avizul CSAT.

Vineri, Guvernul a anuntat ca neformularea unei pozitii a CSAT în cazul contractului de privatizare a CFR Marfa se va finaliza prin blocarea privatizarii, instituirea unui management privat si restructurarea companiei.

Presedintia a transmis însa ca CSAT nu a avizat niciodata un contract de privatizare dupa încheierea licitatiei.

Marius Fratila, mediafax.ro

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie