ANCOM a amendat compania Orange, deoarece nu si-a informat abonatii ca pot renunta la contracte

 

Autoritatea de reglementare în comunicatii, ANCOM, a amendat Orange România cu 20.000 lei pentru ca nu a comunicat abonatilor ca pot denunta unilateral unele contracte, în termen de 14 zile lucratoare, refuzându-le acestora dreptul de a denunta contractele fara plata penalitatilor de reziliere.

Orange„În urma unor sesizari primite din partea utilizatorilor cu privire la modalitatea de încheiere de catre Orange România a unor contracte la distanta, ANCOM a desfasurat o investigatie si a constatat ca operatorul de telefonie mobila nu a comunicat clientilor, înainte de a încheia prin telefon un contract pentru furnizarea serviciului de acces la internet prin intermediul unui modem stick portabil, informatii privind data la care este considerat încheiat contractul, precum si faptul ca au dreptul sa denunte acel contract în termen de 14 zile lucratoare de la data încheierii contractului sau a livrarii echipamentului, fara plata vreunor penalitati sau despagubiri si fara invocarea vreunui motiv, asa cum prevede OUG 111/2011 privind comunicatiile electronice”, se arata într-un comunicat al ANCOM.

Orange România este parte a grupului francez de telecomunicatii Orange si este cel mai mare operator local de telefonie mobila în functie de cifra de afaceri si numarul de clienti la finele anului 2012.

Odata cu livrarea echipamentului, clientii Orange România au primit si semnat contractul. Ulterior activarii abonamentului contractat în aceste conditii, petentii au solicitat rezilierea contractului fara plata penalitatilor aferente încheierii relatiei contractuale înainte de expirarea perioadei minime contractuale.

„Orange România, considerând contractul încheiat cu abonatii un contract scris, si nu unul încheiat la distanta, a respins solicitarea utilizatorilor, cerând plata în avans a taxei de abonament pentru numarul de luni ramase din contract”, se mai spune în comunicat.

În urma analizarii documentelor si a convorbirilor telefonice purtate de petenti cu reprezentantii Orange România, ANCOM a constatat ca acordul de vointa al abonatilor a fost obtinut la telefon, contractul fiind astfel unul încheiat prin mijloace de comunicatie la distanta.

„Faptul ca, în timpul convorbirilor telefonice prin care li s-a obtinut acordul pentru încheierea contractelor, petentilor nu le-au fost comunicate informatii cu privire la data la care este considerat încheiat contractul si nici la dreptul lor de denuntare unilaterala, precum si faptul ca operatorul telecom nu le-a transmis nici în scris utilizatorilor informatii privind conditiile de exercitare a dreptului lor de denuntare unilaterala, potrivit OUG 111/2011, constituie contraventii si au fost sanctionate de ANCOM cu amenzi în valoare cumulata de 20.000 lei”, se mai spune în comunicat.

De asemenea, autoritatea a dispus anumite masuri pe care trebuie sa le ia operatorul de telefonie mobila, si anume identificarea tuturor abonatilor care au încheiat contracte în conditii similare si care au reclamat Orange România modalitatea de încheiere a contractului si transmiterea catre acestia, în scris, a informatiilor referitoare la dreptul de denuntare unilaterala, potrivit prevederilor OUG 111/2011, fapt ce le asigura astfel abonatilor respectarea tuturor drepturilor conferite de legislatia în vigoare.

Întrucât încheierea contractelor prin mijloace de comunicatie la distanta – telefon sau internet – a devenit o practica tot mai raspândita, ANCOM atrage atentia utilizatorilor ca, în cazul în care sunt contactati telefonic sau prin alte mijloace electronice de operatorii telecom, sa solicite informatii detaliate despre ofertele prezentate si sa fie constienti de faptul ca acordul exprimat telefonic sau prin intermediul internetului este suficient pentru ca un contract sa fie considerat valabil încheiat, cu aceeasi valoare juridica cu unul scris.

De asemenea, în cazul unui astfel de contract încheiat prin mijloace de comunicatie la distanta, furnizorul are si obligatia de a transmite în scris cel putin informatiile care au fost prezentate si în cursul convorbirii telefonice”,

„Desi contractul la distanta are avantajul ca nu mai necesita deplasarea la sediul sau magazinele furnizorului, el prezinta în acelasi timp si anumite riscuri, cum ar fi dificultatea de a întelege si retine anumite informatii prezentate în cadrul ofertei. Daca cel contactat nu este sigur ca a înteles serviciul sau oferta prezentata, poate cere un timp de gândire sau poate solicita clarificarea unor informatii”, se precizeaza în comunicat.

De asemenea, ANCOM subliniaza ca, în cazul oricarui contract încheiat prin mijloace de comunicatie la distanta ce are ca obiect furnizarea de servicii de comunicatii, utilizatorul are dreptul de a denunta contractul, fara plata penalitatilor de reziliere anticipata sau a altor despagubiri, într-un termen de 14 zile lucratoare de la data încheierii acestuia sau de la data la care furnizorul transmite în scris informatiile prevazute de OUG 111/2011.

În ceea ce priveste drepturile utilizatorilor de servicii de comunicatii (telefonie, internet, televiziune), ANCOM poate interveni în situatiile în care furnizorii încalca drepturile de informare ale utilizatorilor, nu ofera serviciul de portabilitate a numerelor, nu includ anumite informatii în contract sau nu respecta conditiile de încheiere a contractelor la distanta.

De asemenea, în anumite situatii, autoritatea poate face demersuri pentru solutionarea pe cale amiabila a litigiilor dintre utilizatorii finali si furnizorii de servicii de comunicatii.economica.net

Cuvinte cheie: , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie