Gruia Stoica, patronul GFR, castigatorul contractului pentru privatizarea CFR Marfa, conidera ca orice intarziere in finalizarea privatizarii aduce pierderi
Grup Feroviar Român (GFR) – câstigatorul contractului pentru privatizarea CFR Marfa – si-a îndeplinit toate angajamentele asumate prin anuntul de privatizare a companiei, sustine Gruia Stoica, patronul Grupului. Urmeaza ca, de îndata ce contractul va fi semnat, GFR sa demareze planurile pentru rentabilizarea companiei.
Întrebat cum comenteaza decizia Guvernului de a trimite contractul de privatizare spre aprobarea Consiliului Suprem de Aparare al Tarii (CSAT), domnul Stoica ne-a raspuns ca nu este rolul domniei sale sa aiba comentarii politice pe aceasta tema. Aprobarea contractului de privatizare a CFR Marfa de catre Guvern a stârnit o reactie în lant, fiind ca o minge de ping pong pe care presedintele Traian Basescu si premierul Victor Ponta si-au pasat-o unul altuia, la finele saptamânii trecute.
Gruia Stoica a afirmat ca fiecare zi pierduta se traduce în incertitudine pentru cei 11.000 de oameni care lucreaza la CFR Marfa si în pierderi pentru companie.
Proprietarul GFR ne-a precizat ca Grupul si-a îndeplinit întocmai toate angajamentele asumate prin anuntul de privatizare si o va face, în continuare: „Asadar, partea care ne-a revenit noua a fost dusa la capat, cu succes. Noi asteptam ca privatizarea sa se desfasoare conform procedurii, ne dorim sa semnam contractul si sa finalizam acest proces, astfel încât sa putem trece la partea cea mai importanta – rentabilizarea companiei”.
Domnia sa ne-a spus ca lucrurile nu sunt deloc simple la CFR Marfa, întrucât GFR plateste o suma mare pentru companie si nu da acesti bani doar pentru niste vagoane: „Am intrat în procesul de privatizare deoarece ne dorim sa rentabilizam CFR Marfa, motiv pentru care vrem ca privatizarea sa se încheie cu succes. Este adevarat ca CFR Marfa are nevoie de investitii, dar la fel de adevarat este ca statul a avut la dispozitie 23 de ani sa le faca. Daca vreme de 23 de ani nu s-a întâmplat mare lucru, credeti ca ne putem astepta brusc la minuni ca în basme, iar CFR Marfa sa se transforme precum Cenusareasa?”.
Gruia Stoica ne-a mai declarat ca autoritatile trebuie sa investeasca în refacerea infrastructurii cailor ferate, astfel încât sa fie îmbunatatit modul în care se desfasoara transportul feroviar la noi în tara: „Operatorii de transport feroviar si cei care fabrica material rulant au nevoie de o infrastructura a cailor ferate de calitate. Consider ca datoria exclusiva a statului este sa investeasca în sine si în infrastructura de cale ferata pentru a putea îmbunatati conditiile în care se desfasoara transportul. Numai daca statul face investitiile necesare în infrastructura vom putea creste si viteza de deplasare a trenurilor si a marfurilor, facând, astfel, transportul mai eficient, si, poate cel mai important, vom putea folosi în tara noastra material rulant, vagoane si locomotive, care sa apartina cu adevarat secolului XXI din perspectiva tehnologiei”.
Omul de afaceri sustine ca, în prezent, fabricile au o capacitate de productie de material rulant net superior conditiilor de infrastructura din tara noastra, iar pentru a folosi acest material rulant la întreaga sa capacitate este necesara investitia masiva a statului în infrastructura.
Guvernul a aprobat, saptamâna trecuta, Hotarârea privind contractul de privatizare a CFR Marfa si a anuntat ca va trimite actul normativ spre avizarea CSAT în urmatoarea perioada. Alexandra Craciun, bursa.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!