Afacerile cu masini raman profitabile, desi piata auto e intr-o continua scadere
În ciuda reculului cu mai bine de 20% al vânzarilor, majoritatea importatorilor de autovehicule au raportat pentru anul trecut afaceri în crestere si profituri importante.
Rezultatele financiare ale comerciantilor de masini din România surprind din nou. Ca si în 2011, când toate discutiile pe tema vânzarilor si veniturilor din comertul cu vehicule se purtau în jurul ideii de „dezastru“, dar profitul raportat la finalul anului arata ca situatia nu este nici pe departe atât de neagra, rezultatele financiare corespunzatoare anului 2012 demonstreaza ca multi dintre importatori reusesc înca sa obtina bani frumosi.
În clasamentul întocmit dupa cifra de afaceri, primul loc este ocupat, ca si în anii trecuti, de Porsche România. Reprezentantul marcilor Audi, Bentley, Porsche, SEAT, Skoda si Volkswagen pe piata autohtona a înregistrat, anul trecut, afaceri de 361,2 mil. euro, în scadere de la 424,4 mil. în 2011, dar foarte aproape de valoarea din 2010 (376,9 mil. euro). Pe locul secund la acest capitol se afla Renault Commercial Roumanie (RCR), reprezentantul brandurilor Dacia, Renault si Nissan. Surprinzator pentru unii, în acest caz asistam la o dublare a cifrei de afaceri, de la 146,2 mil. euro la 312,5 mil. euro, în 2012. Explicatia data de reprezentantii companiei este simpla si logica: „în anul 2011, vânzarea autoturismelor Renault si Nissan era realizata de catre Renault Nissan România, iar cea a autoturismelor Dacia de catre Automobile Dacia. Ulterior, Renault Nissan România a devenit Renault Commercial Roumanie (RCR), iar din 2012, RCR a preluat si vânzarea de vehicule marca Dacia“. În afara RCR, singurele companii din Top 10 care si-au majorat cifra de afaceri au fost Mercedes-Benz România, Toyota România, Hyundai Auto România si Premium Auto, importatorul Jaguar – Land Rover.
Profituri substantiale
Interesant este însa ca, pe lânga majorari mai mult sau mai putin explicabile ale cifrelor de afaceri, asistam si la profituri nete importante. În Top 10 întocmit dupa acest indicator, doar doua companii au raportat pierderi – M Car Trading, importatorul Mitsubishi si fosta reprezentanta Citroën, preluata între timp de Trust Motors, importatorul Peugeot. În schimb, Hyundai Auto România si Toyota România au raportat cresteri ale profitului net, iar RCR, chiar o dublare de la 3,35 mil. euro pâna la 7,48 milioane anul trecut. Si din acest punct de vedere, Porsche România ramâne lider cu un profit net de 23,23 mil. euro, e drept, în scadere de la 27,07 mil. euro.
Rezultatele financiare aferente anului 2012, date publicitatii cu câteva zile în urma, demonstreaza ca afacerile cu masini sunt înca profitabile în România. Robert Stan, capital.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!