Pro TV vrea sa iasa din grila de posturi retransmise gratuit de cablisti

 

Pentru a-si revigora încasarile, liderul pietei de televiziune a decis sa iasa din grila de posturi retransmise gratuit de cablisti. Constrânsi de presiunea clientilor, operatorii vor scoate banii din buzunar.

ProTvDupa aproape 18 ani de existenta a postului Pro TV, fondat de Adrian Sârbu, liderul pietei de televiziune vine cu o noua premiera: a înstiintat Consiliul National al Audiovizualului (CNA) ca, începând cu 23 iulie, iese din grila must-carry. În aceasta grila sunt incluse primele 20% din posturile cu cea mai mare audienta, care sunt libere la retransmisie.

Practic, acum, companiile de cablu trebuie sa ceara acordul Pro TV pentru a retransmite postul si, bineînteles, sa plateasca. „Va rugam sa dispuneti comunicarea publica a renuntarii la regimul must-carry pentru serviciul de programe“, spune Pro TV în adresa catre CNA.

În goana dupa bani

Reprezentantii Pro TV justifica masura prin faptul ca „se afla într-un proces de modificare a strategiei de distributie în vederea trecerii la transmisia digital terestra si implementarea serviciilor multimedia digitale la nivel national dupa un concept care ne va ajuta sa minimalizam impactul digitalizarii asupra businessului“.

Jurnalistul Petre Barbu este de parere ca aceasta decizie face parte din campania grupului de maximizare a veniturilor pe seama scaderii încasarilor din publicitate. „Acum, fiecare cablist care va dori sa transmita postul va trebui sa plateasca. Pro TV joaca tare pentru ca este lider de audienta, este un post care nu poate sa lipseasca din lista de programe a consumatorului. Iar cablistii trebuie sa plateasca pentru ca au în spate presiunea clientilor“, a spus Barbu.

De altfel, chiar Adrian Sârbu, seful CME, companie care opereaza grupul Pro TV, declarase la începutul anului, dupa publicarea datelor financiare pe 2012, ca o sa creasca preturile la publicitate, ceea ce s-a si întâmplat, si ca o sa majoreze tarifele aplicate cablistilor.

„Momentele provocatoare cer masuri îndraznete: cresterea pretului publicitatii si a taxelor pentru cablisti“, spunea Sârbu. Veniturile companiei care opereaza canalele Pro TV în România au scazut anul trecut cu peste 15% fata de anul precedent, pâna la 134 de milioane de lei, potrivit datelor publicate de compania-mama.

Faptul ca joi s-a finalizat preluarea actiunilor CME de catre noul proprietar Time Warner, odata cu anuntul Pro TV, nu este o coincidenta. Noul patron ar fi impus iesirea din must-carry întrucât în alte tari din regiune nu exista o asemenea schema; toate posturile sunt platite pentru retransmisie.

Cablistii, strânsi cu usa

Companiile de cablu sunt acum prinse între ciocan si nicovala. Daca vor refuza sa plateasca postului tariful de retransmisie, Pro TV va iesi din grila, cablistii se vor lovi de nemultumirea clientilor, care se vor îndrepta spre serviciile altor operatori.

„Este o mutare de forta. Îi pune pe cablisti în fata faptului împlinit, le face o surpriza, este o chestiune de tactica, de strategie. Practic, le spune «eu nu mai sunt pe lista, scoate banul». Este o miscare destul de curajoasa. În calitate de lider, Pro TV îsi permite sa faca acest lucru“, comenteaza jurnalistul Petre Barbu.

Maria Apostol, PR manager Pro TV, a declarat pentru paginademedia.ro ca, momentan, românii nu vor fi afectati de noua masura si vor vedea Pro TV. Întrebata daca s-au încheiat noile contracte si în ce conditii, având în vedere ca eliminarea din rândul posturilor retransmise liber s-a produs marti, aceasta a spus ca nu comenteaza.

Surse din piata au declarat însa ca Pro TV nu a încheiat niciun contract si ca este în negocieri dure cu toti cablistii. În conditiile în care niciuna dintre parti nu cedeaza la negocieri, românii ar putea ramâne fara Pro TV în grila. Acest inconvenient ar dura însa putin timp, pentru ca varianta nu este în beneficiul niciuneia dintre parti.

Cât vor plati companiile de cablu

Pretul de pornire în negocierile cu cablistii este de la un euro (4,5 lei) pe abonat, pe luna, pentru întregul pachet de canale (Pro TV, Acasa TV, Acasa Gold, Pro Cinema, Sport.ro, Pro TV International si MTV), potrivit datelor de pe site-ul Pro TV. Preturile sunt valabile „începând cu data intrarii în vigoare a Ofertei Generale a Pro TV, sub conditia ca regimul must-carry sa nu mai fie aplicabil canalului Pro TV“.

RCS&RDS are 3 milioane de abonati la serviciile TV, Romtelecom – 1,22 milioane, iar UPC – aproximativ 1,2 milioane, potrivit paginademedia.ro.

Discounturile oficiale aplicate de Pro TV cablistilor variaza în functie de numarul de abonati, de la 0% pentru companiile cu mai putin de 300.000 de clienti pâna la peste 66% pentru distribuitorul cu peste 3 milioane de abonati.

Facând un calcul estimativ si aplicând discountul maxim, reiese ca RCS&RDS ar putea plati în fiecare luna catre Pro TV în jur de un milion de euro pentru întreg pachetul de canale, iar Romtelecom si UPC – aproximativ 667.000 de euro. Ramâne de vazut daca operatorii de cablu vor suporta aceasta cheltuiala sau vor transfera aceste costuri în factura fiecarui abonat. Adina Vlad, adevarul.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie