ISMB va desfiinta din toamna intre 75 si 115 clase de a IX-a
Între 75 si 115 clase de a IX-a ar putea fi desfiintate din toamna, prin neocuparea locurilor, iar pâna la 150 de norme vor fi reduse, profesorii care ar putea fi afectati de diminuarea numarului de clase fiind de la disciplinele tehnologice, a declarat joi inspectorul general scolar al Capitalei.
Constantin Traistaru, inspectorul general scolar al Capitalei, a declarat pentru MEDIAFAX ca, dupa prima repartizare computerizata în licee, a fost facuta o analiza din care rezulta ca din toamna ar putea sa dispara între 75 si 115 clase de a IX-a.
„Asteptam rezultatele la a doua repartizare computerizata în liceu, dar dupa o prima analiza pe care am facut-o, am constatat ca din toamna ar putea disparea între 75 si 115 clase din învatamântul tehnologic, aceasta implicând reducerea pâna la 150 a normelor pe discipline tehnologice”, a spus inspectorul general scolar al Capitalei.
Traistaru a adaugat ca ISMB va face o alta analiza în 2 august, când va putea sti mai precis care va fi situatia locurilor în clasa a IX-a, dupa a doua repartizare, respectiv câte clase nu au elevi si ar trebui desfiintate, tot atunci fiind analizata si situatia normelor didactice pe discipline.
Inspectorul general scolar al Capitalei a precizat ca exista posturi ocupate prin suplinire si acestea ar urma sa fie diminuate prioritar.
Repartizarea computerizata în licee are loc în trei etape. În 15 iulie au fost repartizati absolventii înscrisi în prima etapa, respectiv candidatii din seria curenta si cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani pâna la data începerii cursurilor anului scolar 2013 – 2014.
A doua etapa de repartizare computerizata în licee are loc joi 25 iulie.
În 26 iulie, liceele vor transmite situatia locurilor ramase libere în urma neînscrierii candidatilor admisi în cele doua etape, iar în perioada 29 iulie – 1 august vor fi rezolvate, de catre comisia judeteana de admitere, situatiile speciale, respectiv cele privind candidatii care nu si-au depus dosarele de înscriere în termen si cei care nu au participat la primele doua etape.
În etapa a treia de admitere în licee, repartizarea computerizata va avea loc în 5 – 6 august, pentru elevii care nu au participat la nicio repartizare, care nu au fost repartizati în etapele anterioare, care nu s-au înscris în perioada prevazuta de metodologie sau care si-au încheiat situatia scolara mai târziu. Elvira Gheorghita, mediafax.ro
1 comentariu
Și ce este de mirare?
Sau, dacă doriți, de mirare este cât de nebăgată în seamă a fost situația aceasta, care se pregătea de mult…
Presa a discutat despre cazuri (punctuale) de corupție, despre cazuri (izolate) de intrare cu bomba în facultate, doar minarea și apoi detonarea învățământului profesional și tehnic au rămas la o periferie a discuțiilor, în secundele de dinainte de reclame…
În fapt, schema care a dus la dispriția școlilor de arte și meserii, urmașele fostelor școli profesionale și de ucenici, este aplicată -după cum vedem, cu succes- pentru a distruge în continuare orice urmă de învățământ profesional și tehnic.
Schema, elementar de simplă, a început sub Funeriu (nu neapărat și cu știința ministrului, că-n Minister miniștrii se schimbă, directorii dictează și rămân):
Ai un număr de absolvenți de clasa a VIII-a. Cu note între 1 și 10, nota nu condiționează intrarea la liceu (poți intra cu 1 la matematică și la matematică-informatică, dacă ai loc) ci stabilește doar ierarhia. Cu o notă mai mare intri la o opțiune mai spre începutul listei tale de preferințe (care poate include și toate locurile din județ). Fie acest număr ABS.
Tu, cel care faci politica de locuri, ai de fixat două categorii, locuri dorite de elevi și părinți, să le spunem LIC și locuri dorite de societate, dar care presupun ca elevii să mai și practice o meserie, să le spunem TEH.
Dacă vrei să fii corect, te asiguri că ABS = LIC + TEH.
Astfel cei cu note mari vor intra probabil la locurile LIC, iar cei cu note mai mici la locurile TEH. Nu-i foarte corect față de profesorii care vor preda la clasele TEH (mulți cu gradul I, mulți cu doctorat, dar profesori la licee care pregătesc meseriași din elevi intrați cu note foarte mici). Dar asta e, dacă cel cu 10 vrea să se facă electronist, nu l-a oprit nimeni, dar toată media, familiile și mentalitățile noastre prost formate îl vor face să aleagă clasele „de olimpiadiși”, acelea care îi vor da șansa ca, format pe bani românești, să ridice ștacheta în cercetarea americană sau vest europeană.
Dar DACĂ NU VREI să fii corect? Dacă ai luat tu așa, de la tine putere, că de controlat oricum nu te controlează nimeni, să termini cu aceste mojicii de clase care pregătesc tehnicieni, agronomi, silvicultori etc. Dacă ești un Dumnezeu al învățământului românesc, mare șef care ia marile decizii și -pentru că în toată viața ta ți-a fost scârbă de fabrici, ferme, mine- vrei să nu-ți mai pută a ateliere, halate, șublere, tractoare și a toate porcăriile astea care nu au nici o legătură cu nobila artă pentru artă și cu inefabilul medaliilor olimpice și delegațiilor de însoțire/primire a laureaților?
Păi, atunci ai o schemă alternativă foarte simplă.
Te asiguri că ABS < LIC + TEH.
Dacă, teoretic, ar fi 100 de absolvenți și 50 de locuri la Sava și 50 la Metrologie, câți ar merge la Sava și căți la Metrologie?
Dar dacă, tot teoretic, ar fi 100 de absolvenți și 100 de locuri la Sava și 40 la Metrologie, care școală nu și-ar face clasele (și, în perspectivă, ar intra în lichidare), Sava oare?
Această ultimă schemă s-a aplicat.
T0. Inițial numărul de absolvenți a fost egal cu numărul de locuri la liceu și la ȘAM. Și au fost unii la liceu, alții -cam prea mulți cu note mici- la ȘAM. Și au ieșit absolvenți, unii de mate-info, alții de sudori și tehnicieni opticieni. Unii au mers la facultate și au găsit sau nu loc de muncă apoi ca funcționari, profesori, etc., alții au mers să lucreze și au găsti sau nu loc în fabrici, construcții, ateliere… ABS era egal cu LIC+TEH
T1. Apoi, brusc, în ultimul an al lui Funeriu, egalitatea s-a rupt. ABS = LIC, ABS mult mai mic decât LIC+TEH.
In acel an TEH însemna ȘAM. Ghiciți ce s-a întâmplat? Cum numărul de absolvenți egala numărul de locuri la liceu, la ȘAM nu a ajuns să mai fie repartizat aproape nimeni. Elevi cu 1, s-au trezit că li se acceptaseră una din opțiunile pentru liceu (calculatorul repartizează în ordine descrescătoare a mediilor pe fiecare la prima opțiune exprimată la care mai sunt locuri libere… și locuri la liceu au fost destule pentru toți) și pentru ȘAM nu au mai ajuns candidați. Rezultatul, locurile la ȘAM nu s-au ocupat și a început primul calvar al maiștrilor instructori, care intrau brusc în restrângere pentru că meserie știau, să predea știau, ateliere dotate aveau, dar clase cu elevi pentru artă și meserii… nu mai erau.
T2. O simplă formalitate sub doamna Andronescu. Pentru că în anul anterior clasele de ȘAM nu se ocupaseră, conform metodologiei ele au fost excluse din planul de școlarizare. FAZA I se termina. Nu mai existau clase de pregătire profesională pentru elevii prea puțin dotați, fără condiții pentru liceu, sau pur și simplu doritori să învețe o meserie și nu teorie de dragul teoriei…
T2' en passant, dacă tot e să dai un semn de grozăvia Măriei Tale, de ce nu… se scoate tot ce înseamnă disciplină tehnică de la bacalaureat. Ai făcut mecatronică, ori proiectare CAD, ori electronică și automatizări? Ia dă matale bacalaureatul din Fizică, Chimie sau Biologie. Uite așa, că așa vrea Măria Mea, MArele ȘEf DIn ÎNvățământ…
T3. Începe FAZA II. În vizor liceele, de data aceasta, liceele tehnice. Proaspăt ferchezuite și redotate prin planuri BEI și proiecte POSDRU. Spații minunate, cu clădiri robuste, spații și terenuri excelente, ateliere de producție, cămine și cantine, toate în buricul târgului (dacă planul tău pervers de distrugere a tot ce înseamnă pregătire tehnologică este asezonat și cu niște bonusuri imobiliare, de ce nu, dacă nu le poți înghiți tu, primăriile ar putea deveni aliații tăi cei mai buni, de să plătească școlile când pot să le "lichideze", yami-yami…
faci din LIC TEOR și din TEH, rămâne tot TEH
Noua formulă: ABS < TEOR + TEH. Ghici unde nu se fac clase, unde se intră în restrângere, unde se începe lichidarea?
S-a aplicat anul trecut. Ca să vezi, mass-media fugea după "perle" și scandaluri și nici n-a observat masacrul liceelor tehnice petrecut cu date la vedere, chiar sub ochii tuturor.
T4. Aprofundarea. Anul acesta. Locuri la clase de teoreticale grămadă, să intre toată loaza la ce-i place mamiței mai mult… Iar la liceele tehnice, la foarte multe licee tehnice, un grad de ocupare de sub 40%.
Mă întreb, ce e mai rău, să trimiți în șomaj sute de cadre didactice, foarte mulți cu gradul I, mulți cu doctorat, care au ghinionul ca să fi fost profesori la licee tehnice în ultimele decenii și să-și fi mâncat sufletul formând tehnicieni mecanici, electrici, de instalații, agricoli, silvicultori din copii slăbuți ,și nu backtrackingicieni din copii de 9 și 10 ori să lași să înceapă matematica-informatica, filologia și altele la fel elevii care abia au luat un cinci în gimnaziu…
Mă întreb și doar cu atât rămân, cu întrebarea, cei care au nenorocit învățământul românesc rămân la conducere și după al n-lea ministru pe care l-au săltat doar ca să dea apoi cu el de pământ și râd cu poftă de noi, de netrebnicia noastră, de neputința noastră, de nimicnicia noastră atât de insignifiante față de Măriile Lor Distructorii…
NB
Ah, cifre…
Pentru 2010 și anterior, link-urile de pe site-ul admitere_edu_aro nu mai sunt (deocamdată) active.
2011 212180 locuri pentru 193894 absolvenți.
Rămân neocupate 20397 locuri (9,61%)
2012 179726 locuri pentru 150725 absolvenți.
Rămân neocupate 29506 locuri (16,41%), toate la liceu, ȘAM n-a mai avut locuri din 2011
2013 183371 locuri pentru 145896 absolvenți.
Rămân neocupate 37975 locuri (20,71%). La tehnic, dar și la teoretic, dar la liceele cu profil dominant tehnic (clase puse din disperare, după ce în 2012 au fost atât de multe clase tehnice necompletate)