Software de recunoastere faciala implementat in magazinele retailerilor

 

Un nou software de recunoastere faciala începe sa fie implementat în magazinele retailerilor pentru ca angajatii sa recunoasca celebritatile care le trec pragul.

software de recunoastere facialaCompania britanica de solutii informatice NEC furnizeaza deja asemenea programe pentru firme de securitate, care le folosesc pentru a identificarea teroristilor si criminalilor. Tehnologia functioneaza prin analizarea unor imagini filmate din care sunt selectate doar fetele oamenilor. Programul face niste masuratori pentru a crea un cod numeric, cunoscut sub numele de „sablon facial“, si verifica acest cod într-o baza de date.

În cazul retailerilor, baza de date cuprinde fetele celebritatilor sau ale clientilor valorosi, potrivit Sunday Times. Daca o fata este gasita în baza de date, programul trimite un mesaj de alerta angajatilor magazinului prin computer, iPad sau smartphone, furnizându-le detalii precum marimea hainelor, cumparaturile favorite sau istoricul achizitiilor clientului.

Programul functioneaza chiar daca clientii poarta ochelari de soare, palarii sau esarfe. Teste recente au aratat ca parul facial, îmbatrânirea sau schimbarile de greutate sau de culoare a parului nu afecteaza acuratetea sistemului de identificare.

Deocamdata, noua tehnologie este testata în 12 magazine si hoteluri, a caror nume si locatie sunt tinute secret, din America, Marea Britanie si Orientul Îndepartat.

Manolo Almagro, vicepresedintele pe probleme digitale al agentiei de retail TPN Inc., spune ca tehnologia nu este noua, ci doar o versiune mai sofisticata a Google Images, care permite utilizatorilor sa gaseasca fotografii similare cu alte imagini. Dar, spune acesta, recunoasterea faciala calca pe un teritoriu periculos – Google a fost nevoit sa renunte la programul de recunoastere faciala din Google Glass din cauza îngrijorarilor legate de violarea intimitatii.

Când retailerul de îmbracaminte Nordstrom a dezvaluit ca urmareste clientii prin intermediul semnalului Wi-Fi al telefoanelor, lantul de magazine a fost pus cu spatele la zid si a trebuit sa opreasca aceasta practica. Retailerii jongleaza între preocuparile privind violarea intimitatii clientilor si dorinta de a-si creste veniturile prin marketing analitic.

Chris de Silva, vicepresedintele pe solutii IT al NEC, spune ca s-a confruntat cu îngrijorari privitoare la violarea intimitatii, dar a constatat ca majoritatea clientilor importanti sunt „chiar bucurosi sa îsi puna la dispozitie informatiile, deoarece vor servicii mai rapide si personalizate“. Alexandru Urzica, capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie