Vrei sa returnezi un produs la un magazin online? Iata ce trebuie sa stii

 

Nu putine sunt plângerile consumatorilor atunci când au cumparat un produs dintr-un magazine online si  doresc sa îl returneze, iar magazinele dau din colt în colt.

cumparaturi-onlineAm discutat cu cei de la Autoritatea Nationala de Protectie a Consumatorului si ne-au spus ce trebuie sa urmareasca un client atunci când achiztioneaza un produs dintr-un magazine online pentru a evita situatiile neplacute.

Conform prevederilor, consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, în termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.

Consumatorul trebuie sa citeasca termenii si conditiile de functionare a magazinului online deoarece termenul de 10 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului), se prelungeste la 90 de zile, în cazul în care comerciantul nu a mentionat expres despre existenta dreptului de returnare a produselor.

Legea impune chiar si forma în care magazinul trebuie sa informeze consumatorul despre dreptul de returnare anticipata: „Consumatorul are dreptul sa notifice în scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului sau, în cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului”,  redactata cu caractere îngrosate. În cazul omiterii acestei clauze, produsul sau serviciul este considerat livrat fara cerere de comanda din partea consumatorului.

De la momentul returnarii produsului, comerciantul are la dispozitie 30 de zile pentru a returna banii. Cele 30 de zile încep sa curga de la data returnarii produsului. Comerciantul nu poate solicita de la consumator cheltuielile aferente rambursarii pretului.economica.net

Cuvinte cheie: , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie