Cum face un roman afaceri de 1 milion de euro pe an din vanzarea de flori online
În medie, un român cumpara flori doar de 5 euro pe an, iar în 90% dintre cazuri, acelea sunt trandafirii. Chiar si în aceste conditii, piata florilor are foarte mult potential de dezvoltare, devenind astfel o nisa atragatoare pentru antreprenori.
O florarie online, deschisa în 2010, ajunge anul acesta la 1 milion de euro cifra de afaceri. Pare putin pentru un lider, însa în contextul în care întreaga piata este de 100 de milioane, iar 5% vine din online, afacerea are foarte mult potential.Atât de mult încât 2 fonduri de investitii au sarit deja cu propuneri de achizitie pentru Floria, însa proprietarul, Mugur Frunzetti (37 de ani), nu este înca interesat de un exit. Ba mai mult, si-a pregatit o strategie de dezvoltare pentru urmatorii 3 ani care va permite extinderea brandului si în alte directii, atât în mediul online cât si cel offline.
De mentionat ca tânarul om de afaceri a avut câteva exituri în întreaga sa cariera antreprenoriala. A renuntat la partea sa într-o companie de brokeraj în asigurari, respectiv un magazin online de IT& C (Marketonline). Pe acesta din urma, a încasat jumatate de milion de euro, bani care au fost folositi, printre altele, la punerea pe picioare a florariei online.
Un start up de câteva zeci de mii de euro
Investitia initiala în Floria a fost de 30.000 de euro, suma suplimentata pâna la 50.000 de euro, însa în doi ani a ajuns liderul pietei. ”Nu este un business în care primesti si o a doua sansa, asa ca am vrut sa vindem flori la un pret corect, dar în acelasi timp clientul sa primeasca si servicii corecte”, spune Mugur Frunzetti, mentionând ca, tocmai pentru a-si respecta aceste principii, chiar daca în zilele speciale cererile abunda, Floria nu va prelua mai mult de 1.000 de comenzi atunci.
Desi a avut experienta unui alt business online, antreprenorul spune ca este o diferenta majora între o afacere pe zona de IT si o alta pe nisa florilor. ”1.000 de buchete de flori ocupa spatiul în care s-ar putea depozita 10.000 de laptopuri. Mai mult, este de 3 ori mai scump sa livrezi un buchet de flori decât un calculator”, spune acesta, mentionând ca regula sa de baza este ca de la sediul florariei, curierul sa nu plece catre clienti cu mai mult de 5 buchete deodata, tocmai pentru a face livrarile în timpul pe care si l-a asumat, adica 2 ore.
Aproape 200 de clienti au cumparat cel putin 20 de buchete în 3 ani
În lumea florilor, statisticile sunt totul. Astfel, potrivit reprezentantului Floria, un român cheltuie, în medie, 5 euro pentru flori în decursul unui an. Mai mult, 90% dintre florile cerute sunt trandafirii. Acelasi procent arata ca românii prefera sa comande de azi pe azi, însa 75% dintre ei achita cu cardul. Dintre clientii florariei online, 80% se reîntorc pe site pentru comenzi noi. Asa se face ca, în 3 ani de zile, 176 de clientii persoane fizice au cumparat mai mult de 20 de buchete de flori. ”În zilele normale (exceptie Ziua Îndragostitilor, 1 si 8 martie, zile de nume etc n.red) avem între 100 si 150 de comenzi pe zi”, spune Mugur Frunzetti, mentionând ca anul acesta comanda medie a crescut la 205 lei, fata de 175 de lei în 2012. Ana-Maria Smadeanu, capital.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!