Podul nou peste Dunare intra in reparatii. CFR redirectioneaza circulatia trenurilor pe podul Saligny
Compania Nationala CFR Calatori va închide pentru mai multi ani podul de cale ferata peste Dunare, în vederea realizarii unor lucrari de reabilitare. În schimb, se va putea circula din nou pe o portiune din vechiul pod Anghel Saligny.
Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” – SA a demarat procedurile legale pentru a putea începe lucrarile de reabilitare la podul de cale ferata peste Dunare ((km 152+149 si km 165+817), linia CF Bucuresti – Constanta. În curând se va lucra însa si pe vechiul pod Anghel Saligny, care va fi redat circulatiei cât timp se va lucra pe noul pod. Valoarea estimata a proiectului, fara TVA se ridica la 154,9 milioane de lei. Lucrarille vor fi gata în aproximativ 4 ani.
Se pregateste o licitatie
Astfel, compania a lansat anuntul de participare la licitatia pentru efectuarea lucrarilor de reabilitare a podul nou, dat în folosinta în 1987, ce traverseaza albia bratului Dunarea Veche al fluviului, amplasat pe intervalul de circulatie de linie dubla Dunarea- Cernavoda Pod. Lucrarile de reparatii la podul nou se vor executa cu închiderea acestuia. „Starea tehnica actuala a tablierelor podului nou impune executarea unor lucrari de reparatii si adaptare a stzructurilor pentru refacerea capacitatii portante avuta la proiectare si pentru prevenirea aparitiei unor defecte, pe viitor”, se arata în memoriul de exploatare al podului.
Se redeschide Saligny
Având în vedere traficul mare de calatori si marfa pe ruta Fetesti-Constanta si faptul ca lucrarile de reparatii la noul pod vor dura o perioada lunga de timp, CFR a decis sa deschida circulatiei firul III, între H.m Dunarea si statia Cernavoda al podului Saligny, care este în momentul de fata închis.”În aceasta situatie, circulatie feroviara între statiile Dunarea si Cernavoda se va desfasura pe linie simpla pe mfirul de circulatie III, de pe podul vechi. Astfel, înainte de începerea lucrarilor de reparatii la podul nou si anume a lucrarilor care necesita închiderea podului nou, trebuie efectuate lucrari pentru datea în exploatare a firului III”, se specifica în Memoriul de exploatare a podulului.
Podul Anghel Saligny are o lungime 1500 de m si a fost construit în 1895. Podul este amplasat pe linie simpla, asa numitul firt III, între statiile Dunarea si Cernavoda Pod. Alina Stanciu, economica.net
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!