Conducerea Tarom vrea ca de anul viitor, la licitatia pentru asigurarea flotei sa participe si firme din strainatate

 

Conducerea Tarom vrea ca la licitatiile pentru asigurarea flotei sa poata participa, începând din 2014, orice companie de asigurari din Europa, dupa ce în acest an Astra Asigurari a fost desemnata pentru al saptelea an consecutiv câstigator al licitatiei organizate de compania aeriana.

tarom„Compania Tarom a desfasurat o procedura de achizitie prin licitatie deschisa pentru atribuirea contractelor de asigurare a flotei si raspunderilor legale de aviatie. Procedura a fost organizata conform dispozitiilor Regulamentului Tarom privind atribuirea contractelor de achizitie”, se arata într-un comunicat al companiei transmis vineri MEDIAFAX.

Pentru cererea documentatiei de licitatie s-au prezentat opt furnizori, însa doar cinci dintre acestia au depus ofertele. Procedura de achizitie prin licitatie deschisa a fost câstigata de Astra, care a depus oferta cu cel mai mic pret.

Suma licitata, spun reprezentantii Tarom, aduce o economie de 26% comparativ cu anul trecut, ceea ce se va regasi în îmbunatatirea performantelor Tarom.

„Respectând procedurile, anul acesta licitatia a fost deschisa doar pentru furnizorii din România, însa intentia noastra este ca începând de anul viitor cererea de oferta sa fie extinsa catre toti furnizorii din Europa interesati sa participe”, a declarat Christian Heinzmann, director executiv si Accountable Manager la Tarom.

Tarom a încheiat cu Astra, pentru al saptelea an consecutiv, polita de asigurare a flotei de aeronave, dupa ce în aprilie Guvernul a scos operatorul aerian de pe lista companiilor de stat obligate sa încheie contracte prin licitatie.

Asiguratorul a câstigat licitatia organizata de Tarom pentru achizitia de servicii de asigurare CASCO pentru aeronave civile si piese de schimb (inclusiv asigurare de reducere a fransizei CASCO deductibila la aeronave si motoare de schimb) si de asigurare de raspundere fata de pasageri, bagaje, marfa, posta si terti pentru perioada 1 septembrie 2013 – 30 august 2014.

La începutul lunii aprilie, Tarom a anuntat, pe pagina www.e-licitatie.ro, ca intentioneaza sa organizeze o licitatie pentru achizitionarea de servicii de asigurare a flotei, în baza unui contract cu o valoare estimata la 2,4 milioane de dolari. Data prevazuta pentru începerea procedurilor de adjudecare era 1 mai, se arata în anuntul operatorului aerian.

Licitatia a fost suspendata de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC), în urma unei contestatii depuse de Astra.

Stirea privind suspendarea licitatiei a fost publicata în exclusivitate de MEDIAFAX în data de 15 aprilie.

În aceeasi zi, premierul Ponta anuntat ca flota Tarom va fi asigurata fara ca operatorul sa mai deruleze proceduri de achizitii publice, iar ordonanta în acest sens, prin care Tarom a fost scoasa de pe lista companiilor de stat obligata sa încheie contracte prin licitatie publica, a fost adoptata o zi mai târziu.

Ulterior, Tarom a prelungit cu Astra polita de asigurare a flotei de aeronave pentru patru luni, începând de la 1 mai.

„Referitor la solicitarea privind contractul pentru asigurarea flotei Tarom, va informam ca a fost prelungit contractul cu Astra Asigurari pentru o perioada de patru luni, timp în care se reia procedura de licitatie pentru încheierea unui nou contract de asigurare a flotei”, se arata într-un raspuns al Biroului de presa al Tarom remis la solicitarea MEDIAFAX în data de 8 mai.

Polita anterioara a fost valabila perioada 1 mai 2012 – 30 aprilie 2013.

Flota Tarom este formata din 24 aeronave, dintre care doua Airbus 310-300, patru Airbus 318-100, patru Boeing 737-300, patru Boeing 737-700, o aeronava Boeing 737-800, sapte aeronave ATR 42-500, respectiv doua aeronave ATR 72-500.

Astra este liderul pietei locale a asigurarilor dupa veniturile aferente anului 2012. Urmatoarele doua locuri sunt ocupate de Omniasig VIG si Allianz-Tiriac Asigurari.

Anul trecut, subscrierile Astra au crescut cu 12,3%, la 1,13 miliarde de lei.

Compania a fost înfiintata în anul 1991 si are un capital social de 192,71 milioane de lei, controlat de The Nova Group Investments România SA – 72,68% si Epsilon Estate Provider SRL- 27,02%, alaturi de mai multe persoane fizice si juridice, cu o participatie reprezentând 0,3% din capitalul social.

The Nova Group Investments România si Epsilon Estate Provider sunt controlate indirect de omul de afaceri Dan Adamescu. Liviu Iancu, mediafax.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie