2012 – un an greu pentru eMAG. Profitul de 6 ori mai mic decat in 2011

 

eMag, cel mai mare retailer online din România, a avut un an 2012 mai dificil în ciuda succesului campaniei Black Friday, compania nereusind sa atinga profitul din urma cu un an.

eMageMAG a avut anul trecut o cifra de afaceri de 153,7 milioane euro, venituri de 154,3 milioane euro si un profit de doar 181.000 de euro. Spre comparatie, în 2011 compania înregistra afaceri de 146,6 milioane de euro, venituri de 147,5 milioane de euro si profit de 1,2 milioane de euro. La debutul crizei compania avea afaceri de 61 de milioane de euro si pierderi de 2,86 milioane de euro. Compania avea la sfârsitul anului 350 de angajati cu 12 mai multi decât în 2011 si cu 88 mai multi decât în 2008, conform informatiilor de la Ministerul de Finante.

Grupul Nas¬pers a cum¬parat anul trecut 70% din eMag cu 93 milioane euro,  potrivit datelor din rapor¬tul anual, si a avut venituri de 3,7 miliarde euro, în crestere cu 27%, în anul fiscal încheiat la 31 martie 2013.

eMAG vrea sa atinga o cifra de afaceri de un miliard de euro

Piata electro IT a crescut anul trecut cu 4,5% desi cei de la eMAG se asteptau la o crestere de 10%. Chiar si cu ajutorul evenimentului Black Friday, care a generat 78% din cresterea întregului an, piata nu a crescut. În schimb, eMAG  a generat vânzari de 165 milioane de euro, înregistrând o crestere de 14% fata de anul anterior, de trei ori mai mare decât cea a pietei.

Iulian Stanciu, seful eMAG, a declarat ca de la investitia facuta de grupul sud-african Naspers care a preluat pachetul majoritar de actiuni, eMAG nu mai are ca obiectiv profitul ci expansiunea. „Începând de anul trecut, am intrat într-o noua etapa. Ne permitem luxul de a gândi pe termen lung, am renuntat la eforturile pe termen scurt în favoarea unor investitii strategice care ne vor ajuta sa ne ducem business-ul la urmatorul nivel”, afirma Stanciu.

Omul de afaceri se asteapta ca în urmatorii cinci ani, eMAG sa ajunga la o cifra de afaceri de un miliard de euro. Stanciu se bazeaza pe introducerea unor noi categorii precum fashion (piata de 4 miliarde de euro), piese auto si anvelope (piata de 500 milioane euro), produse alimentare (piata de 15 miliarde de euro). În urmatoarele trei luni, eMAG va introduce noi categorii de produse precum “Parfumuri si cosmetice”, „Pet Food si accesorii” si va întregi gama de produse pentru copii.

Compania a lansat recent doua noi showroom-uri: unul la Galati si unul la Oradea. Bogdan Biszok, capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie