Omul de afaceri Gruia Stoica, favorit si in cursa pentru preluarea operatorului feroviar de marfa din Croatia, HZ Cargo
Dupa ce a fost desemnat câstigator al licitatiei pentru privatizarea CFR Marfa, omul de afaceri român Gruia Stoica este favorit si în cursa pentru preluarea operatorului feroviar de marfa din Croatia, HZ Cargo.
“Oferta companiei românesti este singura care se supune tuturor conditiilor noastre” a declarat ministrul Transporturilor din Croatia, Siniša Hajdaš, pentru publicatia croata Globus.
Statul croat a primit trei oferte pentru privatizarea companiei feroviare de marfa HZ Cargo, din partea firmelir AWT (Cehia), Rail Cargo Austria si Feroviara, o companie care face parte din grupul românesc Grampet, detinut de omul de afaceri român Gruia Stoica. Croatia scoate la vânzare 75% din actiunile HZ Cargo.
“Conditiile noastre pentru cumparator erau acelea de a prelua garantiile de credit ale Ministerului de Finante în valoare de 600 de milioane de kuna, si sa plateasca la bugetul de stat imediat 210-230 de milioane de kuna, sa bage în fondul de investitii al companiei înca de 150 de milioane de kuna, si alte 70 de milioane de kuna sa fie distribuite catre lichiditatile curente si plata salariilor. Astfel, valoarea a 75% dintre actiunile companiei este de 1,1 miliarde de kuna (145 de milioane de euro).
Oficialul croat a mai spus ca operatorul feroviar trebuie sa mai dea oameni afara. “HZ Cargo traverseaza un proces de restructurare în urma caruia a concediat 700 de angajati pâna acum, dar, daca facem o comparatie cu firmele de talia sa din Europa, cred ca ar mai fi nevoie de concedierea a înca 500-600 de angajati” a spus ministrul.
Ministrul a mai declarat ca se asteapta ca privatizarea sa fie perfectata înainte de 15 august.
HZ Cargo transporta anual circa 11 milioane tone marfa si are un parc rulant de 187 de locomotive si 6.039 de vagoane. Compania a luat nastere în octombrie 2012, în urma unui program de restructurare prin care compania feroviara nationala a fost divizata în trei: HŽ Infrastruktura, HŽ Putnicki prijevoz (transport de pasageri) si HŽ Cargo (transport de marfa)
Grup Feroviar Român, cea mai mare firma din grupul Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica este al doilea mare operator de transport feroviar de marfa din România. Grupul este cel mai mare jucator privat din sectorul transportului feroviar din România si unul dintre principalii competitori la nivelul Europei Centale si de Sud-Est, asigurând servicii de transport si logistica în mai multe tari europene. GFR exploateaza un parc de 275 de locomotive si 9.900 de vagoane.
GFR a câstigat licitatia de privatizare a operatorului feroviar român CFR Marfa, valoarea totala a tranzactiei ridicându-se la 202 milioane de euro. Contractul de privatizare se va semna dupa ce Consiliul Concurentei îsi va da acordul asupra tranzactiei. Compania s-a implicat si în procesul de privatizare al operatorului bulgar de marfa, BDZ Cargo, dar guvernul de la Sofia a oprit procedurile de vânzare a companiei. economica.net
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!