Restructurarile de personal de la Tarom, amanate. Dar, pana cand?

 

Compania aeriana ar fi trebuit sa treaca pâna acum printr-o etapa de ajustare de personal, care nu a fost realizata înca.

taromNeîntelegerile dintre Consiliul de Administratie (CA) si managerul privat al Tarom, Christian Heinzmann, dar si viziunea diferita a acestuia din urma, au amânat restructurarea de personal la Tarom. Operatorul aerian a ramas, astfel, în urma altor companii de stat, sub acest aspect. Potrivit planului de management, asumat de managerul privat, Tarom ar fi trebuit deja sa parcurga etape importante, sustin reprezentantii CA. „Planul include masura de reducere a excedentului de personal, având ca termen sfârsitul lunii aprilie 2013.

Masura respectiva are în vedere atât retragerea voluntara la pensie, cât si o evaluare atenta a personalului care putea fi disponibilizat prin solutii legale”, a declarat pentru EVZ administratorul – director executiv al Tarom, Nicolae Demetriade. Acesta a fost numit recent de CA în aceasta functie, pentru a îl seconda pe Heinzmann la conducerea Tarom. Demetriade spune ca pâna la finele lui aprilie nu s-a realizat nici macar analiza privind excedentul de personal „Masura nu este implementata”. Compania are 2.090 de angajati. De la începutul anului nu au existat alte fluctuatii ale acestui numar decât cele legate de iesirea la pensie, spune Demetriade.

Concedieri versus eficientizare

„Atunci când a preluat functia, Christian Heinzmann a spus ca ar dori sa nu dea niciun om afara, ci sa îi determine sa munceasca eficient”, a spus pentru EVZ Iosif Octavian, liderul sindicatului Tarom. Pâna acum nu au existat discutii cu sindicatele cu privire la eventualele concedieri sau plecari voluntare ale angajatilor Tarom.

„Exista zone unde nu este personal suficient, cum ar fi pilotii de avioane Boeing, în schimb sunt divizii cu excedent de personal. Chiar si dupa instituirea managementului privat, la ora 16, când se încheie programul, anagajatii „sparg usa””, au spus pentru EVZ surse din Tarom. Liderul sindical spune ca una din cauzele pentru care Heinzmann nu a putut eficientiza personalul este ca directorii din esalonul doi al Tarom nu au acceptat pâna acum sa faca front comun cu managerul privat. Cu toate astea, nici Heinzmann nu a luat o masura de eficientizare.

Salariu net de 3.800 lei

Angajatii din industria transportului aerian sunt printre cei mai bine retribuiti din economie. Salariul mediu net încasat de acestia în luna mai era de 3.800 de lei. În aceeasi luna a existat un singur domeniu cu salarii peste aceste nivel: extractia petroliera, cu un salariu mediu net de 4.067 de lei. Pentru Tarom, restrucurarea sau eficientizarea personalului ar fi ca o gura de oxigen, în conditiile în care cheltuiele cu personalul detin una din cele mai importante ponderi în totalul cheltuielilor Tarom. Chiar si în lipsa reducerii de personal, Heinzmann a reusit însa sa diminueze în primele cinci luni din an pierderile companiei cu 40%. Raluca Florescu, evz.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie