Site sau magazin online gratis. Cum procedezi

 

Daca în trecut trebuia sa platesti bani grei unor programatori pentru a-ti crea un site, în zilele noastre exista mai multe companii care îti pun la dispozitie tot ce ai nevoie pentru ca afacerea ta sa existe si în online sau pentru a-ti deschide propriul magazin online.

internetFiecare antreprenor sau patron de firma a auzit la un moment dat vorba: daca nu ai site, e ca si cum nu ai exista. Fie ca este vorba de un site de prezentare, fie de un simplu cont pe Face­book, o firma trebuie sa existe si pe web. În tara noastra, peste patru milioane de persoane acceseaza zilnic internetul, conform cifrelor Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT).

O firma care are site este mult mai populara, poate fi gasita mai usor de catre clienti, altii decât cei pe care îi are, iar pe online programul este non-stop. Dar sa îti faci un site sau un magazin online costa. Gresit! Romtelecom, Ucoz si ShopMania BIZ sunt doar trei dintre companiile care îti dau posibilitatea sa-ti creezi propriul site sau sa îti faci un magazin online.

Afacerea ta online, la un click distanta

Romtelecom Business Solutions a lansat în luna aprilie „afacereataonline.ro“, o platforma care permite crearea de website-uri pentru firmele care nu au prezenta online si promovarea bu­s­inessului lor. Platforma a fost lansata dupa modelul similar din Grecia, Yourbusiness.gr, care a atras în numai câteva luni peste 10.000 de companii. Initiativa ofera posesorilor de afaceri posibilitatea de a-si dezvolta personal, în cinci pasi simpli, website-uri pentru companiile lor, inclusiv un domeniu .ro personalizat, hosting si unelte pentru promovarea si monitorizarea rezultatelor noii prezente online. Toate companiile românesti, clienti Romtelecom sau nu, au acces la toate aceste beneficii. „Platforma poate suporta mii de companii si speram ca numarul celor care se vor înscrie în România sa fie mai mare decât cel din Grecia“, a declarat Christos Fouskoudis, director business comercial operations în cadrul Romtelecom. Platforma do-it-yourself a fost dezvoltata de catre Romtelecom în baza serviciilor si infra­structurii deja existente, precum serverele si platforma BeOnline, unde vor fi gazduite website-urile create de companiile mici si mijlocii. Serviciul este gratuit în primul an, iar apoi se percepe o taxa lunara pentru gazduire. Preturile încep de la trei euro.  Platforma permite crearea de adrese e-mail pe respectivul domeniu, dar si dezvoltarea si transmiterea de newslettere pentru promovarea afacerii respective si uneltele necesare pentru analiza traficului de pe website-ul creat. Aceasta este una dintre cele mai simple metode de a-ti crea un magazin online.

La fel de simplu poti sa îti creezi un magazin online folosind platforma ShopMania BIZ. Lansata în septembrie 2010, aceasta sta la baza a 5.000 de magazine din 17 tari. Exista trei planuri, Basic, care este gratuit si este recomadat afacerilor mici care vând maximum 50 de produse, Premium, care costa de la 78 lei /1.000 produse, si VIP, care costa de la 117 lei/10.000 de produse. Cei de la ShopMania îi asigura pe cei care îsi fac un magazin online ca primesc optimizare avansata pentru motoarele de cautare, pentru a ajunge în primele pagini ale motoarelor de cautare. Din martie 2011, compania da celor interesati posibilitatea sa îsi faca magazin online si pe Facebook.  Aplicatia oferita de companie este gratuita si le permite tuturor detinatorilor de magazine online sa îsi creeze o platforma dedicata de vânzare pe Facebook si sa o integreze pe paginile proprii din cadrul retelei de socializare.

O alta platforma este Ucoz, lansata în 2005 de catre doi antreprenori ucraineni. Aceasta îti permite sa îti creezi rapid un site, însa pentru modulul magazin online trebuie sa platesti 5,49 dolari. Pachetele de servicii se împart în Gratuit, Baza (3,09$), Afacere (5,49$), Avansat (6,49$), Premium (8,99$) si Dezvoltatori (10,99$). Exista 250 de teme disponibile, 22 de module, mii de widgeturi si gadgeturi, domeniu de tip site.ro, Backup, CMS modern si spatiu de stocare gratuit si nelimitat. În prezent, exista peste 1,2 milioane de utilizatori activi, 16 limbi disponibile, peste 150 de milioane de accesari zilnice ale site-urilor din sistem.

Ce trebuie sa stii despre magazinele online

Se spune ca un magazin online este cea mai simpla afacere posibila. Nu ai nevoie de sediu, angajati sau depozite. Dar lucrurile nu sunt atât de simple. Daca te hotarasti sa-ti deschizi un magazin online, trebuie mai întâi sa ai un concept cu privire la ce produse si ce servicii vei vinde, catre ce piata vinzi produsele, cât de mare e piata respectiva si care e competitia pe piata. În România, comertul online nu depaseste 2% din comertul traditional, ceea ce reprezinta un potential imens de crestere. Marius Ghenea, presedintele Asociatiei Române a Magazinelor Online, spune ca sunt multi care se entuziasmeaza în momentul de fata la ideea deschiderii unui magazin online, uitând sa cuantifice care e nisa sau segmentul de piata caruia i se adreseaza. „Antreprenorii trebuie sa se gândeasca ca, timp de 18 luni, trebuie sa finanteze afacerea din propriile lor buzunare sau prin împrumuturi. Aceste lucruri trebuie planificate de la început. Asta e marea problema, cum faci sa finantezi o asemenea afacere de comert online nu doar în ziua zero“, potrivit lui Ghenea. Bogdan Biszok, capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie