Dam de lucru strainilor? Firmele si institutiile autohtone au inceput sa apeleze la specialisti de peste hotare

 

Pretul mai mic, calitatea mai buna sau pur si simplu lipsa ofertei interne. Sunt principalele motive pentru care firmele ori institutiile autohtone apeleaza la specialisti de peste hotare.

laptopO banca româneasca detinuta de actionari austrieci îsi pastreaza bazele de date pe servere situate într-o tara din estul Uniunii Europene (alta decât România). „Decizia a fost luata la nivel de grup, din ratiuni de costuri, însa aproape sigur nu am fi obtinut pe plan local aceeasi calitate si siguranta pentru mai putini bani. Cel mai probabil, gazduirea în servere proprii ne-ar fi costat cu vreo 30%-40% mai mult, iar pe piata locala serviciile de acest gen nu sunt suficient de bine dezvoltate si, oricum, sunt mai scumpe decât solutia actuala“, explica unul dintre managerii de proiect din departamentul IT.

Acelasi departament a apelat, timp de câtiva ani, la serviciile unor programatori indieni. „Cei mai multi munceau pentru noi din India, însa unii au venit la Bucuresti sa implementeze anumite solutii. Nici unii, nici ceilalti nu au dat, din pacate, randamentul scontat. Nu stiu daca este o chestie culturala sau am avut noi ghinion, însa erau neseriosi, dezorganizati si cam lenesi“, spune acelasi manager de proiect. Dupa experienta nu tocmai fericita, banca a acceptat ca cel putin lucrurile importante pe plan informatic sa fie realizate „in house“, pentru celelalte fiind utilizat în continuare outsourcingul. Însa a avut loc o reorientare si au fost contractate fie firme românesti, fie companii din Rusia ori Moldova, care s-au dovedit, în cele din urma, a fi mult mai de încredere decât fostii parteneri indieni.

Servicii peste Prut

Avantajul apropierii geografice si al limbii comune, dar si costurile semnificativ mai scazute cu forsa de munca au facut ca Republica Moldova sa devina una din cele mai importante surse de servicii externe pentru companiile românesti. Sunt firme din Chisinau sau din alte orase mari care lucreaza sau au lucrat pentru clienti de dincolo de Prut în domenii precum webdesign si administrare site-uri, contabilitate, arhitectura si design si, probabil cea mai raspândita forma de outsourcing între cele doua tari, call center.

Citeste articolul integral pe capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie