Cele mai profitabile mall-uri din Bucuresti
Mall-urile Sun Plaza, Plaza Mall si Cocor au înregistrat anul trecut pierderi totale de 27,5 milioane de euro, depasind profitul cumulat de Baneasa Shopping City, Cotroceni Park, Unirea Shopping Center, Bucuresti Mall si Grand Arena, de 21,96 milioane de euro.
Cifra de afaceri a celor opt centre comerciale de tip mall analizate de MEDIAFAX pe baza datelor furnizate de Registrul Comertului a crescut în 2012 cu 5%, la 139, 4 milioane de euro. În 2011, proprietarii centrelor comerciale din Capitala au încasat din chirii 132,7 milioane de euro.
Performanta centrelor comerciale difera însa, cele mai bune rezultate în 2012, la fel ca si în 2011, fiind consemnate de Baneasa Shopping City, dezvoltat de omul de afaceri Puiu Popoviciu, si de Cotroceni Park, detinut de compania israeliana AFI Europe, iar cele mai slabe de Cocor, Plaza Mall si Sun Plaza.
Astfel, Baneasa a încheiat anul 2012 cu afaceri de 38,8 milioane de euro, în crestere cu 16,5% fata de 2011, dublându-si în acelasi timp profitul, de la 5,2 milioane de euro la 11,8 milioane de euro.
Cotroceni Park, cea mai mare investitie de acest gen din Capitala, a încasat chirii mai mari cu 16%, de 29,4 milioane de euro, în timp ce profitul a crescut de la 1,7 milioane de euro la 5,4 de milioane de euro.
Unirea Shopping Center, detinut de familia Adamescu, ocupa locul trei dupa cifra de afaceri, cu un nivel de 18,6 milioane de euro, comparabil cu cel din anul anterior. Profitul centrului comercial a crescut de la 0,825 milioane de euro la 1,3 milioane de euro.
Pe locul patru, dupa încasari, se afla Sun Plaza, dezvoltat de grupul austriac S Immo, care a raportat afaceri de 15,5 milioane de euro, în crestere cu aproape 10%. Centrul comercial si-a dublat însa pierderile anul trecut, la aproape 17 milioane de euro.
Bucuresti Mall, primul centru comercial de tip mall construit dupa 1989 în România, detinut de Anchor Grup din Turcia, a pierdut teren în fata celorlalte proiecte construite mai recent. Mall-ul din Vitan a înregistrat o cifra de afaceri de 14,5 milioane de euro în 2012, nivel inferior celui din 2011, de 16,4 milioane de euro. Si profitul Bucuresti Mall s-a diminuat, de la 4,6 milioane de euro la 3,2 milioane de euro.
Afectat semnificativ de deschiderea centrului comercial Cotroceni Park, la finele anului 2009, Plaza Mall, al doilea proiect al Anchor Grup în Bucuresti, a continuat si în 2012 sa consemneze performante în scadere, cu afaceri de 11,8 milioane de euro (12 milioane euro în 2011) si pierderi de 7 milioane de euro (-4,2 milioane de euro în 2011).
Cele mai slabe performante au fost înregistrate însa pe departe de Grand Arena, detinut de Euroinvest Intermed din Franta si de centrul comercial Cocor.
Grand Arena a raportat pentru 2012 afaceri de 8 milioane de euro, la un profit de 0,198 milioane de euro, comparativ cu 7,7 milioane de euro încasari si un profit de 1,9 milioane de euro, în 2011.
În acelasi timp, Cocor a avut încasari la jumatate (2,7 milioane de euro fata de 5 milioane de euro), dar a reusit sa reduca din pierderi pâna la 3,6 milioane de euro, de la 8,1 milioane de euro în 2011.
Pe piata mall-urilor din Bucuresti este prezent si Liberty Center, care nu a comunicat rezultatele pentru 2012 la Registrul Comertului. Cristina Cuncea, mediafax.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!