Piata de media si divertisment din Romania – a treia cea mai ridicata rata de crestere din Europa Centrala si de Est

 

Piata de media si divertisment din Romania va inregistra al treilea cel mai rapid ritm de crestere din Europa Centrala si de Est cu o rata medie anuala de crestere de 7,7% (CAGR) pana in 2017, arata cea de-a 14-a editie a raportului PwC Entertainment and Media Outlook.

televizoare_51602700Pietele cu cea mai rapida crestere din regiune raman Turcia (11,4% CAGR) si Rusia (10,1%), in vreme ce Ungaria (5,5%), Republica Ceha (5,1%) si Polonia (3,2%) vor inregistra rate mai mici de crestere decat Romania. Cu toate acestea, Romania va ramane cea mai mica piata de media si divertisment din regiune ca volum.

Valoarea estimata a pietei locale de media si divertisment a fost de 2,44 miliarde de dolari americani in 2012 si se asteapta sa ajunga la 3,53 miliarde de dolari in 2017.

„Romania ramane una dintre pietele de media si divertisment cele mai dinamice din regiune. Cu toate acestea, cea mai mare parte a cresterii va veni din segmentul accesului la Internet, in vreme ce veniturile din publicitate si cheltuielile consumatorilor pentru produsele media vor creste intr-un ritm mult mai incet. In acelasi timp, anumite segmente de piata, asa cum sunt vanzarile de muzica, de ziare si reviste si publicitatea si licentele radio vor scadea pana in 2017.

Acest lucru este similar cu tendintele globale in care cheltuielile pentru produsele digitale vor creste mult mai rapid decat cele pentru produsele media traditionale”, a declarat Florin Deaconescu, Partener, Servicii de Audit, responsabil pentru sectorul de telecom, media si divertisment, PwC Romania.

In intreaga lume, accesul la continutul media si de divertisment trece printr-un proces de democratizare, prin raspandirea tot mai larga a Internetului si cresterea exploziva a terminalelor mobile inteligente. Potrivit raportului anual PwC Global Entertainment and Media Outlook 2013-2017 (Outlook), in vreme ce cheltuielile pentru produsele media traditionale vor ramane partea cea mai consistenta a pietei in urmatorii cinci ani, cresterea va veni din segmentul produselor media digitale. Ca reactie la acest proces, afacerile de media si divertisment continua sa-si dezvolte capacitatile in materie de cunoastere a consumatorului si sa isi imbunatateasca agilitatea operationala.

China, Brazilia, India, Rusia, Orientul Mijlociu si Africa de Nord, Mexic, Indonezia si Argentina vor fi tarile care vor inregistra cea mai mare crestere in urmatorii 5 ani, aproape dublandu-si ponderea in veniturile totale ale industriei media si divertismentului la nivel global. Rata medie anuala de crestere pentru aceste piete (CAGR) va fi mai mult decat dubla fata de cea a intregului sector la nivel global. Aceste piete vor genera 22% din veniturile de media si divertisment in 2017, aproape dublu fata de ponderea de doar 12% pe care o aveau in 2008. In plus, impactul cresterii urbanizarii si al dezvoltarii clasei de mijloc va revitaliza anumite segmente ale industriei media si divertismentului.

In acelasi timp, pietele mai mature si mai avansate din punct de vedere tehnologic din America de Nord, Europa de Vest si regiunea Asia Pacific, vor juca un rol decisiv in migratia catre tehnologiile digitale.

Despre raport

Cea de-a 14 editie a raportului Global Entertainment and Media Outlook 2013-2017 este o sursa cuprinzatoare de informatii privind cheltuielile de consum si de publicitate din domeniul media si divertismentului. Analiza cuprinde date comparative, cifre privind evolutia pietei din ultimii cinci ani si prognoze pentru urmatorii cinci ani pentru 13 segmente ale acestei pietei din 50 de tari din intreaga lume, printre care si Romania. Raportul face usoare comparatiile dintre diversele piete nationale si regionale. Un element de noutate introdus in acest an este comentariul individual pentru toate segmentele de piata in fiecare dintre tarile analizate. Pentru a afla mai multe informatii despre raport, accesati va rog adresa de Internet http://www.pwc.com/outlook.

Segmentele de piata acoperite de catre raport

Abonamentele TV si taxele de licenta, publicitatea TV, accesul la Internet, Radio, publicitatea out-of-home, jocurile video, filmele, tiparirea de ziare si reviste, publicitatea business-to-business, publicitatea online, editarea de carte si productia muzicala.

Consumul de produse media digitale

Consumul de produse media digitale consta din cheltuielile de acces la conexiunile de internet fixe de tip broadband, dar si la conexiuni mobile; abonamentele la canalele radio prin satelit, jocurile video si pentru PC, jocurile online si cele pe terminale mobile, televiziune prin internet, publicatii electronice, e-book-uri profesionale si educative, publicitatea online si cea pe telefoanele mobile, precum si produsele muzicale digitale. Georgiana Matache, infolegal.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie