70-80% din veniturile hotelierilor din Bucuresti au fost generate de industria de evenimente
Industria de evenimente – MICE (Meetings, incentives, conferences, and exhibitions) a generat 70-80% din veniturile hotelierilor din Capitala, a declarat, luni, Radu Cimponeriu, expert MICE, într-o conferinta dedicata pietei de profil.
‘România nu este, înca, perceputa ca o destinatie pentru turismul de evenimente. Este o oportunitate careia ar trebui sa-i alocam mai multe resurse. În 2012, la nivel european, un participant a cheltuit, în medie, 1.620 de euro pentru un eveniment, ceea ce înseamna circa 437 euro/zi/delegat. Asta în timp ce turistul care vine într-o simpla excursie cheltuie, în medie, 150 euro/zi. Desigur, în România, conform datelor pe care le avem, un participant la un eveniment cheltuie mai putin, circa 250 euro/zi. Cel mai bun exemplu pentru a întelege importanta industriei de evenimente este Marea Britanie, care a reusit sa adune la buget, în 2011, 40 de miliarde de lire sterline. În Germania, tot în 2011, aceasta industrie a generat venituri de circa 65 miliarde euro. Exista comunitati locale care traiesc aproape exclusiv din beneficiile industriei MICE, a spus Radu Cimponeriu.
Turismul de evenimente este cel care asigura legatura între lumea corporatista si a organizatiilor (unde exista multi bani) cu lumea de travel (touroperatori, DMC, hoteluri). La târgurile internationale de MICE, precum IMEX si EIBTM vin multe corporatii din diverse domenii care cauta firme de turism cu care sa coopereze, destinatii unde sa îsi organizeze evenimentele, Convention Bureau-ri partenere.
‘Industria de evenimente este un business foarte important dar, din pacate, României îi lipsesc câteva date importante pentru a fi prezenta cu adevarat pe aceasta piata. Avem nevoie, în primul rând, de un centru mare de conferinte, un gen de sala polivalenta, de 3.000-4.000 de locuri numai pentru evenimentele în plen, sala dublata de alte 12-14 sali pentru evenimentele pe sectiuni. O astfel de investitie nu se poate realiza decât printr-un parteneriat public-privat, eventual cu fonduri europene, dar în mod cert dupa o analiza a pietei pentru a avea un amplasament adecvat’, a mai precizat Radu Cimponeriu.
România are, din punct de vedere al infrastructurii hoteliere, sanse de a genera venituri importante din industria de evenimente, numarul hotelurilor de 4 si 5 stele fiind cu mult mai mare decât al celor de 2 si 3 stele.
‘România este deja o destinatie pentru turismul de afaceri. Cu toate acestea, Vilnius-ul are, de exemplu, mai multe evenimente decât Bucurestiul. Capitala României nu este la locul pe care l-ar merita. De altfel, România este pe locul 26 din 35 de tari europene în ceea ce priveste organizarea de evenimente internationale, în timp ce Serbia este pe locul 24. De asemenea, Bucurestiul ocupa doar pozitia 51 din 178 de orase europene organizatoare de evenimente’, a spus Jamil Benabdallah, reprezentantul Asociatiei Profesionistilor din Industria de Evenimente din România.
Sibiu, Cluj, Timisoara, Arad, Iasi sunt alte câteva orase desemnate de reprezentantii MICE ca având potential de a deveni destinatii pentru industria de evenimente.(AS – autor: Carmen Marinescu, editor: Nicoleta Gherasi), agerpres.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!