Modificarile Legii privind actele de stare civila

 

In Monitorul Oficial nr. 397 din 2 iulie 2013 a fost publicata Legea nr. 213/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civila.

oficiu stare civilaIn cadrul actului normativ se arata:

Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) transmite lunar Centrului National de Administrare a Registrelor Nationale Notariale (CNARNN-INFONOT) din cadrul Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania (UNNPR), in format electronic, lista actualizata a informatiilor aferente actelor de deces inregistrate in Registrul national de evidenta a persoanelor (RNEP), lista care cuprinde cel putin numele si prenumele defunctului, data decesului in format an, luna, zi si ultimul domiciliu al defunctului.

Structura datelor de referinta, precum si procedura prin care acestea sunt transmise se stabilesc prin protocol incheiat intre DEPABD si UNNPR.

Inregistrarea decesului in situatia prevazuta la art. 39 se face numai in baza hotararii judecatoresti definitive declarative de moarte, in care este prevazuta data decesului in format an, luna, zi.

In cazul hotararilor judecatoresti incomplete, ofiterul de stare civila sau, dupa caz, persoana interesata solicita instantei stabilirea datei decesului conform art. 49 alin. (2) din Legea nr. 287/2009, republicata, cu modificarile ulterioare.

Ofiterul de stare civila are obligatia sa intocmeasca acte de deces in cuprinsul carora sa fie mentionate data decesului in format an, luna, zi si ultimul domiciliu al defunctului.

Transcrierea certificatelor si a extraselor de stare civila privind cetatenii romani care nu au avut niciodata domiciliul in Romania, cu exceptia celor care au redobandit cetatenia romana, se face cu aprobarea primarului sectorului 1 al municipiului Bucuresti si cu avizul prealabil al sefului Directiei Publice de Evidenta a Persoanelor si Stare Civila a Sectorului 1 al Municipiului Bucuresti, in termen de 60 de zile de la data depunerii cererii de transcriere.

Transcrierea certificatelor si a extraselor de stare civila privind cetatenii care au redobandit cetatenia romana si care nu au avut niciodata domiciliul in Romania se face in termen de 60 de zile de la depunerea cererii, dupa cum urmeaza:

  • cu aprobarea primarului sectorului 1 al municipiului Bucuresti si cu avizul prealabil al sefului Directiei Publice de Evidenta a Persoanelor si Stare Civila a Sectorului 1 al Municipiului Bucuresti, in cazul celor care au depus cererea de redobandire la sediul Autoritatii Nationale pentru Cetatenie din Municipiul Bucuresti;
  • cu aprobarea primarilor municipiilor resedinta de judet si cu avizul prealabil al serviciilor publice judetene de evidenta a persoanelor, in cazul celor care au depus cererea de redobandire la birourile teritoriale ale Autoritatii Nationale pentru Cetatenie;
  • cu aprobarea si cu avizul autoritatilor publice locale prevazute la lit. a) sau b), in cazul celor care au depus juramantul de credinta la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei acreditate in strainatate.

Georgiana Matache, infolegal.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie