Magistrala 6 de metrou ar putea fi inlocuita cu un proiect suprateran

 

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, vrea sa înlocuiasca Magistrala 6 de metrou cu un proiect suprateran, deoarece costurile estimate pentru realizarea legaturii între Gara de Nord si Aeroportul Otopeni, de 1,2 miliarde de euro, i se par „uriase”, iar numarul maxim de pasageri potentiali mult prea mic.

relu fenechiu1Potrivit acestuia, proiectul suprateran ar putea fi de zece ori mai ieftin si mult mai eficient.

„1,2 miliarde de euro cât este estimarea pentru aceasta Magistrala 6, între Aeroportul Otopeni si Gara de Nord, mi se pare o suma uriasa si nu cred ca vom avea vreodata pasageri pentru ca aceasta linie sa fie eficienta. Daca aceasta magistrala nu va face decât legatura între Aeroportul Otopeni si Gara de Nord, vreau sa va gânditi ca nivelul maxim de pasageri pe care îl poate avea este reprezentat de nivelul maxim de pasageri al aeroportului. Daca faceti o comparatie cu nivelul de pasageri pe care îl are pe un tronson similar Metrorex, veti vedea ca este de vreo 100 de ori mai mare”, a explicat, miercuri, Relu Fenechiu, într-o conferinta de presa.

Desi situatia este ”usor delicata”, întrucât exista un contract cu japonezii, seful de la Transporturi a spus ca vrea sa propuna Executivului înlocuirea Magistralei 6 cu un proiect suprateran.

„Vreau sa propun Guvernului sa înlocuim acest proiect cu unul suprateran, pentru ca avem infrastructura feroviara pâna aproape de Aeroportul Otopeni si am putea prelungi aceasta infrastructura si, eventual, sa o introducem în subteran în zona aeroportului si sa avem o legatura de 10 ori mai ieftina si care sa parcurga aceasta distanta într-un timp similar”, a precizat el.

Seful de la Transporturi a subliniat ca ideea noului proiect este a sa, nefiind înca discutata cu premierul Victor Ponta si nici cu alti membri ai Guvernului.

„Este doar o idee a mea, nu am discutat-o înca în amanunt nici cu premierul, nici cu ceilalti. O sa vedem daca ea este fezabila”, a conchis Relu Fenechiu.

În ceea ce priveste Magistrala 5 de metrou, oficialul de la Transporturi a reamintit ca s-a obtinut aprobarea Comisiei Europene pentru finantarea lucrarilor din fonduri europene.

„Am reusit performanta finantarii infrastructurii pentru metroul bucurestean din fonduri europene. Din acest motiv, suntem în discutii cu companiile care lucreaza pe întreaga Magistrala 5 – Astaldi si Max Boegl – pentru a vedea daca dumnealor considera ca pot sa continue aceste contracte dupa normele si exigentele CE. Dupa cum stiti, Comisia Europeana ne cere contracte clare, fara ordine de variatii mari, lucrari de calitate si executate în timp. Daca îsi vor asuma aceste lucruri cele doua companii, cu siguranta, în cel mai scurt timp, vom demara activitatea pe bani europeni. Daca nu, nu”, a conchis ministrul Relu Fenechiu.(AS – autor: Oana Tilica, editor: Nicoleta Gherasi), agerpres.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie