CNA a decis interzicerea de la difuzare a doua spoturi publicitare pentru margarina Rama

 

Doua spoturi publicitare pentru margarina Rama, din cadrul campaniei „Campioni la micul dejun”, au fost interzise de la difuzarea pe posturile TV, printr-o decizie luata, marti, de Consiliul National al Audiovizualului (CNA), care a considerat ca acestea încalca legislatia audiovizualului.

margarina ramaCNA a analizat, marti, campania publicitara pentru margarina Rama „Campioni la micul dejun”, pentru copiii din clasele I-IV, promovata de Nadia Comaneci.

Potrivit CNA, un spot publicitar pentru margarina Rama a fost difuzat în emisiunea „Observator” difuzata pe 20 iunie, la Antena 1. Spotul a fost difuzat si în emisiunea „Esential” din 21 iunie, de la Antena 3.

Pe de alta parte, si Kanal D a difuzat un spot publicitar pentru margarina Rama, pe 20 iunie, în pauza publicitara din timpul emisiunii de stiri, potrivit monitorizarii CNA.

În aceste spoturi se spune ca Rama si Nadia Comaneci „promoveaza importanta micului dejun si a unei alimentatii sanatoase si echilibrate”, fiind difuzate si declaratii ale acesteia pe acest subiect.

Membrii CNA au considerat ca aceste spoturi încurajeaza copiii sa manânce margarina, care nu este un produs sanatos atunci când este consumat în cantitati mari.

De asemenea, membrii CNA au considerat ca spoturile pentru margarina Rama au încalcat articolul 120, alineatele 2 si 3 din Codul de reglementare a continutului audiovizual, potrivit caruia „Nu se vor atribui alimentelor proprietati pe care acestea nu le poseda. În publicitatea pentru alimente adresata minorilor este interzisa folosirea celebritatilor, personalitatilor sau medicilor. Publicitatea la alimente adresata minorilor este definita în conformitate cu codul de autoreglementare al Consiliului Român pentru Publicitate, depozitar al Codului etic pentru publicitatea adresata copiilor referitoare la produse alimentare”.

La propunerea Laurei Georgescu, presedintele CNA, Consiliul a decis sa aplice o decizie de intrare în legalitate a acestor spoturi, fapt care înseamna ca respectivele clipuri nu mai pot fi difuzate pâna la modificarea lor astfel încât sa respecte reglementarile în vigoare.

Pe de alta parte, tot în sedinta de marti, CNA a decis sa amendeze Antena 1 cu 10.000 de lei, din cauza ca în emisiunea „Neatza cu Razvan si Dani” din 21 iunie a fost facuta promovare la margarina Rama, prezentându-se „beneficiile sandvisului cu grasimi sanatoase sau cu margarina tartinabila” care contine Omega 3 si Omega 6.

Membrii CNA au considerat ca în acest caz televiziunea a încercat sa faca telepromovare, însa nu a respectat prevederile articolului 27 din Legea audiovizualului, potrivit caruia „(1) Publicitatea televizata si teleshoppingul trebuie sa fie usor de identificat si trebuie sa fie separate de continutul editorial. Fara a aduce atingere utilizarii de noi tehnici publicitare, se asigura o separare prin mijloace optice si/sau acustice si/sau spatiale între publicitatea televizata, teleshopping si, respectiv, celelalte parti ale programelor”.

Sanctiunea în acest caz a fost aplicata tot la propunerea Laurei Georgescu si a fost votata în unanimitate de membrii CNA.

Pe de alta parte, CNA a interzis si în martie 2010, de la difuzarea pe posturile TV, trei spoturi publicitare pentru Rama, din cauza ca în respectivele clipuri nu era precizata cantitatea maxima de 20 de grame de margarina recomandata zilnic pentru consum. Madalina Cerban, mediafax.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie