Masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii ANAF – OUG nr. 74/2013

 

Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 389, din 29 iunie 2013.

ANAFAvand in vedere necesitatea consolidarii cadrului legal privind lupta impotriva evaziunii, tinand seama de importanta existentei unui mecanism unic de control care sa inlature paralelismele si sa elimine astfel evaluarea fiscala diferita sau chiar contrara a aceleiasi operatiuni economice, apreciind ca neluarea de urgenta a unor masuri de imbunatatire a activitatii Ministerului Finantelor Publice – Agentia Nationala de Administrare Fiscala si a structurilor sale conduce la neindeplinirea obiectivelor asumate de Romania, legate de rezolvarea problemei arieratelor, reducerea evaziunii fiscale si cresterea veniturilor colectate, avand in vedere angajamentul asumat de Romania in raport cu Fondul Monetar International prin Scrisoarea suplimentara de intentie transmisa in data de 8 iunie 2012, ratificata prin Legea nr. 205/2012 privind ratificarea Scrisorii de intentie sem nate de autoritatile romane la Bucuresti la 9 iunie 2011, aprobata prin Decizia Consiliului directorilor executivi ai Fondului Monetar International din 27 iunie 2011, a Scrisorii de intentie semnate de autoritatile romane la Bucuresti la 14 septembrie 2011, apr obata prin Decizia Consiliului directorilor executivi ai Fondului Monetar International din 29 septembrie 2011, a Scrisorii de intent ie semnate de autoritatile romane la Bucuresti la 2 decembrie 2011, aprobata prin Decizia Consiliului directorilor executivi ai Fo ndului Monetar International din 19 decembrie 2011, a Scrisorii de intentie semnate de autoritatile romane la Bucuresti la 28 februari e 2012, aprobata prin Decizia Consiliului directorilor executivi ai Fondului Monetar International din 21 martie 2012, si a Scris orii de intentie semnate de autoritatile romane la Bucuresti la 8 iunie 2012, aprobata prin Decizia Consiliului directorilor executivi ai Fondului Monetar International din 22 iunie 2012, pentru a facilita implementarea proiectului de modernizare a administrarii fiscale derulat cu sprijinul unui imprumut acordat de Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, precum si pentru respectarea angajamentelor asumate prin DPL-DDO Development Policy Loan – Deferred Drawdown Option ratificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/2012 privind ratificarea Acordului de imprumut (Imprumut pentru politici de dezvoltare cu optiune de amanare a tragerii) intre Romania si Ba nca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 11 septembrie 2012, aprobata cu modificari prin Legea nr. 11/2013, tinand seama ca elementele sus-mentionate constituie premisele unei situatii extraordinare care impune adoptarea de masuri imediate in vederea stabilirii cadrului normativ adecvat si ca neadoptarea acestor masuri ar avea consecinte negative asupra bugetului consolidat, reorganizarea fiind absolut necesara pentru reglementarea in mod unitar si identificarea unor solu tii viabile de administrare de care sa profite atat contribuabilii, cat si administratia fiscala, in considerarea faptului ca toate aceste elemente vizeaza interesul public si constituie o situatie de urgenta, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 1. – Agentia Nationala de Administrare Fiscala, denumita in continuare Agentia, se reorganizeaza ca urmare a fuziunii prin absorbtie si preluarea activitatii Autoritatii Nationale a Vamilor si prin preluarea activitatii Garzii Financiare, institutie publica care se desfiinteaza.

Art. 2. –
(1) Preluarea personalului Autoritatii Nationale a Vamilor in cadrul Agentiei sau in structurile subordonate, dupa caz, se va face in limita numarului de posturi aprobat, in conditiile legii
(2) Personalul din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor va fi incadrat pe functii publice generale sau specifice, in limita numarului de posturi aprobat pentru Agentie – aparat propriu si structuri subordonate, in conditiile legii.

Citeste textul integral pe avocatnet.ro

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie