Bricolajul in colaps. Doar trei companii mai sunt pe profit

 

Pierderi pe linie la principalii jucatori pe piata locala de bricolaj. Anul trecut, doar trei companii au reusit sa vânda mai mult decât au cheltuit. Doua dintre ele sunt branduri românesti.

magazin de bricolajConcurenta acerba si scaderea puterii de cumparare a românilor s-a resimtit si anul trecut acerb pe piata de bricolaj. Doar trei mari retaileri au reusit anul trecut sa se mentina pe profit. Este vorba despre liderul pietei, compania româneasca Dedeman, detinuta de fratii Adrian si Dragos Paval din Bacau, nemtii de la Hornbach, care au trecut pe profit, si  Arabesque, lant detinut de omul de afaceri din Galati Cezar Rapotan.

Potrivit datelor remise ECONOMICA.NET de Oficiul National al Registrului Comertului, Dedeman a înregistrat anul trecut o cifra de afaceri de  2,4 miliarde de lei, cu 19,5% mai mare fata de anul anterior. Profitul a crescut si mai mult, cu 25,8% fata de 2011, ajungând la 258,7 milioane de lei. Compania opereaza 32 de magazine, dintre care patru au fost deschise anul trecut.

Nemtii de la Hornbach au avut si ei un an bun în 2012, compania devenind profitabila. Retailerul a raportat afaceri de peste 402 milioane de lei, cu 12% peste rezultatele din 2011 si un profit net 3,36 milioane de lei. Cu un an în urma, nemtii aveau un România pierderi de peste 32 de milioane de lei. Hornbach opereaza pe plan local doar 5 magazine.

Compania româneasca Arabesque a reusit anul trecut un profit net cu 22% mai mare fata de anul anterior, ajungând la aproximativ 42,6 milioane de lei. În schimb, afacerile companiei s-au prabusit brusc, cu 96%, pâna la 52 de milioane de lei. De altfel, compania a pierdut si pozitia a doua în topul celor mai mari companii de profil dupa cifra de afaceri, ocupând acum ultima pozitie. Arabesque opereaza în momentul de fata un numar de 18 magazine în România si unul la Chisinau.

Restul marilor companii de profil s-au întrecut în pierderi. Astfel, bauMax a raportat cea mai mare pierdere bruta, dintre retailerii analizati de ECONOMICA.NET. Compania care opereaza pe plan local 15 magazine a raportat pierderi de aproximativ 98,5 milioane de lei la o cifra de afaceri de aproximativ 545,8 milioane de lei. Cu un an în urma, bauMax avea o pierdere neta de 54,7 milioane de lei si o cifra de afaceri cu 4,9% mai mare.

Din punct de vedere al pierderii brute, urmeaza Praktiker, cu un minus de 71,8 milioane de lei la o cifra de afaceri de 649,5 milioane de lei. Fata de anul anterior, Praktiker, care detine 27 de magazine în România, a raportat o scadere cu  1,8% a cifrei de afaceri, dar au reusit sa diminueze pierderile cu 1,8%.

Obi România a înregistrat pierderi cu 11% mai mari fata de 2011, ajungând la un minus de 56,6 milioane de lei, la o cifra de afaceri de 182,3 milioane de lei. Fata de 2011, afacerile companiei au crescut însa cu 2,1%. Obi detine pe plan local 7 magazine.

Bricostore România, companie preluata anul acesta de britanicii de la Kingfisher, a terminat anul trecut cu pierderi de aproximativ 14,5 milioane de lei, de peste 5 ori mai mari decât cu un an în urma. Afacerile companiei au crescut însa cu 4,7% fata de 2011, pâna la 641 de milioane de lei.

Brico Expert SA, operatorul magazinelor Mr Bricolage a avut anul trecut pierderi de 11,3 milioane de lei, la o cifra de afaceri de 63,4 milioane de lei, în scadere fata de anul anterior când au avut afaceri de 70,9 milioane de lei. Alina Stanciu, economica.net

Cuvinte cheie: , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie