Eficientizarea CFR Marfa – Primul lucru de indeplinit pe lista GFR
Grup Feroviar Român a platit în ultimii cinci ani peste 200 de milioane de euro taxe si impozite la bugetul de stat, acestea fiind achitate la zi, si doreste ca, dupa restructurarea si eficientizarea companiei CFR Marfa, sa devina un jucator puternic în partea de est a Europei si sa aiba un cuvânt de spus pe piata de transporturi, a declarat, joi, directorul general al GFR, Sorin Chinde, într-o dezbatere pe teme de logistica si transport.
„Suntem o prezenta destul de puternica în economia româneasca. GFR a platit în ultimii cinci ani peste 200 de milioane de euro contributii la bugetul de stat, achitate toate la zi, si reunim 9.000 de salariati. Am fost desemnati recent câstigatori ai licitatiei de privatizare a 51% din actiunile CFR Marfa. Nu privim CFR Marfa ca pe un trofeu. Este o companie unde se regasesc alti 11.000 de salariati de care trebuie sa avem grija”, a afirmat Chinde.
Acesta a subliniat ca decizia GFR de a participa la procesul de privatizare a CFR Marfa a fost impusa de faptul ca, fara un operator regional puternic, România nu va reusi sa se dezvolte.
În plus, Uniunea Europeana priveste transportul feroviar ca fiind un mod de transport important, însa, a atras atentia Sorin Chinde, în România lucrurile sunt departe de a se întâmpla asa cum recomanda UE în domeniul investitiilor, dar, în opinia lui, „sunt semne ca lucrurile merg în directia buna”.
„Toate aceste dezvoltari nu se pot face fara o infrastructura si fara operatori feroviari si logistici puternici. În aceste conditii, consideram ca, dupa perioada de restructurare a CFR Marfa si de eficientizare – pentru ca primul lucru pe care ni-l propunem este eficientizarea acestei companii, ca ea sa nu mai fie o gaura neagra a economiei românesti, asa cum este numita în prezent -, sa putem integra aceasta companie si, împreuna cu GFR, cu companiile noastre din Ungaria si Bulgaria, împreuna cu casele noastre de expeditie pe care le avem în Moldova, Ucraina, Germania, Austria, Muntenegru, Serbia, sa fim un jucator puternic în partea aceasta a Europei si sa avem un cuvânt de spus pe piata de transporturi, în concurenta deloc de neglijat pe care o avem din partea celorlalti operatori feroviari din Vest”, a explicat el.
În alta ordine de idei, Sorin Chinde a atras atentia asupra starii precare a infrastructurii românesti, care ar putea conduce la pierderea de catre România a principalului avantaj pe care îl are Portul Constanta si anume cel de cel mai mare port de la granita de est Uniunii Europene.
„Starea aceasta precara a infrastructurii ne conduce sa fim pe cale a pierde principalul avantaj pe care îl are Portul Constanta si anume cel de cel mai mare port de la granita de est a UE, într-o zona, sa-i spunem sigura – NATO, UE – si în conditiile în care Asia este un partener din ce în ce mai important pentru UE, tot mai multe transporturi ocolesc România, se duc în Croatia sau se duc direct în porturile din vestul UE, desi ca, si costuri si ca si timp de tranzit, Portul Constanta ar fi o alternativa mult mai viabila”, a atras atentia Sorin Chinde.
De asemenea, starea infrastructurii duce si la accidente, cum a fost cel din Muntenegru sau cel din Mihailesti, de acum câtiva ani.
„Accidentul din Muntenegru, cât si cel de la Mihailesti, de acum câtiva ani, dar si alte accidente, au, dincolo de încalcarea regulilor si a procedurilor, si o alta cauza, si anume starea infrastructurii rutiere. Muntenegru este un stat care are o infrastructura rutiera asemanatoare cu cea a României”.
GFR, ca parte a Grupului Granpet, reuneste trei operatori feroviari în trei tari: România, Ungaria, Bulgaria, si patru fabrici constructoare de material rulant si reparatoare.
Compania Grup Feroviar Român /GFR/ a fost declarata, joi, 20 iunie 2013, câstigatoare a competitiei pentru privatizarea CFR Marfa, dupa sapte ore de negocieri.(A – autor: Oana Tilica, editor: Andreea Marinescu), agerpres.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!